Direktlänk till inlägg 24 augusti 2013

Check

Av Cecilia Spånbo - 24 augusti 2013 09:16

Vinterhagarna blev klara igår. Phu att slå alla stolp... Vi har plaststolpar runda tjocka vita eländen. En enda behövde jag ha hjälp med. Varför kryper de upp undrar jag? Till det har vi tre eller fyra trådar och vårt aggregat är så starkt att det ibland bränner elrepet. Nu är det fixat i alla vinterhagar. Stängslade också in lite mer bete till Hope och Jesse.

Vemodet har släppt en del men kommer över mig ibland. Tyvärr är jag en sån person som vill att alla ska ha det bästa och glömmer mig själv ibland. Nu hoppas jag att Ylvas huvudvärk släppt för det märktes att hon var sliten igår.

Eftersom det fina vädret ska fortsätta får hästarna fortsätta gå i stora hagen. Vi börjar stödfodra silage till veckan men väntar med flytt till rasthagarna. De har så mycket att göra i den stora hagen och det finns fortfarande massor av gräs.

Idag skulle jag få rida Tanja men igår blev det hundfight mellan Abbe, Fiffilura och katten Skorpan så en svullen blodig tå blev resultatet samt ett stukat finger. De brukar acceptera varandra och katten är helt orädd för hundarna men något, fråga inte vad triggade igång ett bråk. Jag for mellan och med hjälp av dotra fick vi isär dom... Det var den ridningen det. Kanske får jag på mig stöveln om jag trycker. Det märks i hundflocken än att Myra som har högsta plats inte är helt på plats än. De tjafsar när det är matdags och Fiffilura hittar på hyss hon aldrig skulle vågat om mamma Myra var på topp. Tänk vad de har sitt eget utan oss människor som man aldrig märker.

Gubben jobbade i natt och även ikväll. Ensamhetstiden har återkommit och vi har lovat varandra att ta vara på de stunder som finns och göra saker tillsammans. Ingen av oss kan rå för den andras arbetstider, igår tittade gubben på en resa till Glasgow. En kortis, ett dröm mål för mig...

Nä tills vi ses så ta hand om er jag finns här!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards