Alla inlägg den 13 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 13 augusti 2013 18:04

Igår kväll var jag i stallet. Hur gött som helst. Dotra red och jag pysslade massor. Hope och Pims rullade runt i sin nyspånade box. Problemet för Hope var att hon pga sin rundhet, läs fetma, inte kunde rulla hela varvet runt utan fastnade mot boxväggen. Hon kom lös själv innan jag hann in för att dra loss henne. Hon blev borstad och manen blev kapad.

Imorse när jag kom ut tidigt var det så tyst i stallet att jag trodde nått hänt men antagligen sov alla i godan ro. Alla hade spån långt upp i öronen så alla hade sovit gott tror jag. Trots att jag var supertrött så var det otroligt skönt att komma ut tidigt och mata hästarna. De går fortfarande i den stora sommarhagen och vi hoppas vädergudarna är snälla och låter dom gå där hela augusti. Det tar lite längre tid vid utsläpp men de har det så gott i den hagen.

Idag blev det första arbetsdagen. Jag älskar mitt jobb, har massa härliga kollegor och en mycket bra chef. Vi fick åka ut i det blå med guidning i Nora i Maria Langs fotspår. Efter det fick vi åka till Pershyttan och besöka en gruva från 1100- talet. Den var i drift till 1900 någongång. Jag kan lugnt säga att jag inte tänker klaga på mina arbetsvillkor iallafall. Att folk klarade sig, nere i en becksvart gruva. Det var intressant och en del av vår svenska historia. Bergsmännen var helt klart ett tufft släkte.

Myra var hos Ylva under tiden vi var i Turkiet. När hon kom hem ignorerade hon mig, dissad liksom. Ända tills i morse när det var kallt i sovrummet vid 5 tiden. Då buffade och puttade hon tills hon fick komma under täcket och dela min kudde. Blev inte mycket sömn efter det eftersom att Mysmyra ville ha pusskalas. Ibland undrar jag hur dom tänker.

Idag ska jag ringa traktorgubben om gödslstacken och städa bort det sista gamla silaget. På fredag ska jag ta upp något jag fick lägga ner för ett tag sen då tiden inte räckte till nämligen hjälpa några som vill få lite hoppträning. Kommer inte låta det bli så stort som sist då jag stod till 23 i ridhuset på fredagarna. Dotra ska inte vara med för hursom är det alltid svårt att ta kritik av mamma. Hon fortsätter träna för Niklas Jonsson. Jag hjälper henne massor ändå och Niklas brukar ge tips på vad hon ska träna på. Blir lättare för mig sen att påminna. Vi har slarvat med dressyrträningarna i våras så nu ska det bli att Lindha kommer igen.

Det är höst mina vänner and I like it...

Tills vi ses kram

En bra länk som vi kan ha nytta av är http://www.hovvardsforbundet.org

Ha det igen

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards