Alla inlägg den 21 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 21 augusti 2013 20:49

Efter att ha jobbat på ett jobb som kräver massor av papper, planering, organisation och besvärliga frågor/ prioriteringar njuter jag verkligen av att gå ut och jobba med kroppen. Med hjälp av en handdriven jordborr har jag satt de sista stolparna i en helt ny vinterhage. Den blev som jag tänkt... Vi har ju nu mer mark vilket gör att vinterhagarna kan ändras och flytta. Nästa sommar ska jag göra om hagarna framför stallet som har några år på nacken. De hagarna fixar vi också till nu. Stolpar och tråd ska kollas fixas. Jan slog alla stolpar i Jamaicas och Famous hage så den kan jag kolla tråd och isolatorer i. De andra två ska också fixas. Det blir fredagens bestyr.

Nya hagen ska Millis Tanja och Jesse gå i. Tanja gick själv i mittenhagen i vinteras men hon blev ganska sur på grannarna bredvid. Hon och Millis är supertajta och Wilma och dotra kan ta in sina hästar tillsammans utan risk för att de stora kusarna rymmer. Grusingång blev det också.

Hope håller på att sättas igång och Ylva går promenader. Pims barnvaktas av Jesse. Pims säger inte mycket om att mamma går iväg. Trygga bästa barnvakten! Pims är dessutom otroligt fin i psyket. Hon har orädslan från Melwas och lugnet från Hope. Efter promenaden fick Hope ett bad av Ylva. Välbehövligt efter betet.

Fick ett telefonsamtal från södra Sandby i Skåne som gjorde mig glad. Nu är det grejer på gång och jag vet att pappa kommer bli så glad.

Trött som ett ägg är jag så nu ska jag i baljan och sen sova. Höstrutinerna är här...

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards