Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

Lev med det som dotra säger

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05

Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova.

Tävlingar igår och trots en sjunde placering var dotra jättebesviken på sig själv. Rosett, plakett och presentkort blev det. Hennes plan i omhoppningen sprack och hon var superbesviken. Jag känner igen det så väl. Höga krav och en vilja av stål. Efter ett tag gick det över och vi pratade massor i går kväll. Hoppas hon lär sig hantera det som jag gjorde. Ibland när man ridit och hamnat på placering fick jag skritta iväg länge. Folk ville gratta men jag var besviken. Oftast på mig själv. Efteråt kunde jag tycka det var okej.... Är vi lika?

Wilma som är en tjej med envishet och oräddhet som få trettonåringar innehar var en tiondel från att knipa åttonde platsen. Millis är svår att rida fort på då Wilma inte riktigt orkar hålla henne. Många har åsikter om att Wilma åker med oss och att jag hjälper henne. Om jag har en plats i trailern erbjuds mysigt sällskap av min bästa vän och hennes dotter anser jag att trailerplats och hjälp är det minsta jag kan göra. Släpp egoismen och ge fler en chans att vara med i hästvärlden! Slut!

I fredags besiktades Hope utan anmärkning. Usch vill inte sälja henne, dessutom säljer jag till lågt pris för att ge ett bra hem. Hon är jättefin nu och går i fin stadig form och hoppar hinder med glädje. Älskade Hope. Men vet ni alla hästar ska vara number one för någon och här blir hon inte det. Jag har en köpare på henne men vill gärna träffa fler så idag blir det två visningar.

Johan har jobbat två nätter nu. Jag fattar inte hur han orkar. Både han och jag jobbar för att de svaga i samhället ska få lyckas. Hans jobb tror jag är mer destruktivt. Det är lättare att laga trasiga barn än att reparera utslagna vuxna.

Till slut... Jag har ett bra liv, jag är frisk och har den bästa familjen man kan få. Jag bor på en stor gård och imorgon efter alla år kommer Millimani E hem för alltid. Härligt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 22 mars 2014 19:48


Det får bli skärpning eller jag bloggar för mig själv så jag skriver när jag har tid och lust Pappa har ett helvete och jag kan bara se på. På min fråga om han vill till mamma i himlen svarade han glasklart ja och jag förstår han för nu kan han i...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards