Alla inlägg den 2 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 2 augusti 2013 20:24

Ja inte nu! Idag har fyra fem timmar lagts på att klyva sista veden. Stod i solen så jag hoppas jag fick färg. Jag känner ju aldrig sånt. Ser inte heller då jag sällan eller aldrig blir röd. Det är mysigt att samla i vedboden. Tänk alla januari dagar med 25 minusgrader eller regniga höstkvällar när det brinner i kaminen i köket. Det sprakar och fladdrar med lågor. Längtar dit!

Efter det blev det fixa sista sommarhagen till Pims och Hope. Jesse och Dukkie har sista natten ihop för imorgon åker Dukkie hem. Såret på nosen ser bra ut och Elin kommer kunna rida massor. Härlig ponny!

Har också sopat ut all sättsand ur stallet och plattorna är så fina. Blir alldeles glad åt att se dom. Fixade sen lite med papper och gjorde helgjourschema för hösten, tvi! Måndagen den 12 augusti får hästarna in på natt, de kommer fortfarande gå i sommarhagen där det fortfarande finns massor att äta. Runda och fina är de nu. Medina som är äldre och som såg ganska spretig ut när hon kom hit har rundat på sig jättefint.


Ha det gott, imorgon är min sista arbetsdag här på gården. Sista jag vilade virkade jag nio timmar i sträck och fick en bedrövlig värk i axeln. Får se hur jag vilar sista veckan. Kanske sätter mig så,här som Fiffilura och bara spejar!

Kram?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards