Alla inlägg den 30 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 30 augusti 2013 20:59

Japp så är det!

Målade Famous box idag så nu är alla vita och fina. Efter det blev det städning i stallet. Regnet stod som spö i marken.

Alla saker som samlats på boxarna ska bort. Vi har ett torktäcke och ett extra regntäcke på täckeshängarna. En grimma och ett grimskaft på boxdörrarna, that's it. När hästar kommer ur boxen på natten kan alla de här grejerna som vi av lathet lämnat på boxen skada dom. Dessutom vill jag ha ordning och att det ser trevligt ut när man kommer in i stallet. Det är slöhet när man har saker hängande här och där. En plast sprejflaska som en häst trampar sönder kan skära sönder, saker som står på golvet som påsar osv kan skrämma dom så de skyggar och gör sig illa. När tom stallgång skapar trygghet. Här är jag hård! Vi är också tilldelade titeln Säker hästverksamhet vilket ger lite att leva upp till.

När regnet slutat drog jag igång och tjärade alla nya fina foderlådor i hagarna. Björkarna i ena vinterhagarna fick också stammarna tjärade. Hästarna äter inte på trä som luktar tjära. Fiffilura var med hela tiden och bättre lydnad träning än stallet finns inte, inkallning, stanna, sitt osv nu är hon trött och sover som en stock. När alla 9 hölådor var tjärade kopplade jag om el så att sommarhagen blev strömlös. Badkar vändes rätt och skurades och fylldes med vatten.

Jag blev sugen att göra fint utanför stallet så jag rensade och fixade. Framför stallet ligger det nu också plattor. En ny uteplats ska vi fixa med plattor så tjejerna kan fika, prata och putsa ute. Massa skräp slängdes och soptunnan fik en ny plats. Dunkar med vatten kördes till hagen dit slangen inte når.

Sist drog jag sly som Johan sågat ner. Det lades i boxar och hagar. Dotra och Ylva red ut medansvar jag donade. Jag hann också putsa köksfönstret och började plantera om och ta in lite pelargoner.

Jag ÄLSKAR pelargoner. Precis som min farmor. Nu är det soffan med mätt mage och ett glas vin. Den enda som saknas är Johan som jobbar och är borta i natt. Konstigt att man efter 17 år är lika, om inte mer kär i någon men just nu fattas han mig. Älskar dig Johan! Du gör mycket gott här i världen därför är jag stolt över dig. Kram tills vi ses

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards