Alla inlägg den 27 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 27 augusti 2013 20:31

Idag är jag på topp igen. Jobbat länge på jobbet. Åkte hem och tog in hästar innan jag åkte och STORhandlade. Skämtar inte allt var slut hemma och under semester får man dåliga vanor och handlar i närmaste affär. Vi har världens bästa trevligaste lilla affär i närheten men ibland behöver man allt. Frysen fylld, kylen fylld, dammsugarpåsar och annat finns.

Efter att allt var inplockat blev det stallet. Jesse, Hope och Pims hade rymt idag och gubben hade träffat vargen i skogen bakom huset så antagligen hade de blivit rädda för gråben. Gubben var duktig och vallat in hästarn i en hage. Inatt sover de tryggt i stallet. Jag gillar varg och anser att varg ska finnas de tillhör vår svenska fauna och då får vi anpassa oss. Vi har haft varg nära oss förut, jag har också sett den. Vår mark verkar vara en genväg mellan reviren. Välkommen herr varg, nu är det fritt fram.

Jag passade på att vinterrensa en rabatt innan jag gick in. Känner att nu känner jag igen mig...

Stackars Sanna har det inte lätt. När man skor med sula är det som gjort med tappsko. Medians fot var inte stor innan och nu går det inte att få på en ny dojja. Tur vi har ganska många hagar nu så att hon kan gå uti en torr mindre hage.

Tanja är pigg och alert. I hennes krubba ligger en stor gråsten som hon hatar men som gör att kraften åker ner i strupen saktare. Hon måste brottas med stenen för att få i sig maten. Pluttan, vatten i all mat med inte kul enligt Tanja.

Nu slötittar jag på idol och strax ska jag jobba lite med scheman och listor... Helt okej!

Kram från en omåttlig positiv tjej

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards