Alla inlägg den 9 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 9 augusti 2013 17:53

Ja som ni märker blir det inte många hästinlägg just nu för jag VILAR till på söndag sen är jag banan igen.

När man vilar får man djupa tankar... Kanske därför Buddha bara satt när han blev upplyst?

Jo jag blir så satans trött på folk som klagar på sina liv. Vi har ett liv som vi själva bestämmer över. Om jag inte är nöjd med mitt jobb, boende, min familj, min inkomst, mitt liv... Gör något åt det! Fundera på vad det är som inte är bra. Är jobbet skit fundera på vad du vill göra istället. Man måste ju tjäna pengar för att leva får man ofta som svar. Vilket LIV? Ett där man går och våndas varje dag man ska till arbetet? I Sverige har vi massor av möjligheter att studera och nå våra drömmar. Visst studentlivet är inte glamoröst och studielånet avskräcker massor av folk. Det lånet har jag gärna tagit! Det är en investering i mitt liv som pågår varje dag inte bara fredag eftermiddag till söndag natt. Det pågår varenda minut. Jag har pluggat på halvfart när dotra var liten och lönen blev liten pga det men det gick. Frågan är bara hur mycket vilja man har. Det kostar i både pengar och tid men livet pågår hela tiden!

En annan sak är när folk gnäller på sin familj. Okej vi har inte valt dom själv, det kan man göra med vänner. Om en vän sårar hårt så bryts kontakten. Det får man inte göra med en familjemedlem eller? Jo bara för att man har samma blod behöver man inte ha några band. Alla människor som bara tar och inget ger människor som i egoism gör sina handlingar, inte bemödar sig att förstå andra får man välja bort oavsett vilka de är. Vad är det som gör att en familjemedlem ex. morbror, mamma, son, syster får behandla dig illa på ett sätt ingenannan får? Nä livet är här och nu! Välj bort, välj in!

Visst är pengar viktigt men riktigt allt är de inte. Det finns saker man kan göra som är helt underbara utan en enda kostnad. Skogen, sjöarna och alla naturupplevelser. Jag kan tänka mig att någon betalade mina räkningar, lämnade av en månadsranson med mat och sen var det klart. Vad ska i ha alla grejer till? Gör dom oss lyckligare? Nu är det inte så att jag inte handlar prylar men ibland undrar jag om jag behöver allt jag köper. Nä lycka ligger i någotannat och framförallt att se någonannan bli glad. Den djupa tanke tar vi en annan dag.. Nu ska jag sova middag.

Puss

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards