Alla inlägg den 15 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 15 augusti 2013 17:22

Ja jag är förbannad. Och jag tycker verkligen synd om främst Sanna och hennes familj men även Karro. Jag hade inte tänkt skriva om det då det lätt kan bli att folk tror jag kastar skit på DS hovslageri men eftersom denne inte vill bemöta Karro på ett vettigt sätt så skiter jag i det för nu är jag arg!

Medina och Chipolina har skotts av den här hovslagaren under en tid. Han har snackat en hel del skit om oss i Enebäck, vilket hör hit av den anledningen att det var det som gjorde att han slutade sko de här två hästarna. Jag har inte bemött skitsnacket då mannen verkar vara något svårtalad. Vi vill heller inte ha han här då en otrevlig stämning spreds när han var det. Hur som... R som är en mycket duktig hovslagaren kom hit och reagerade över hur små fötter dessa två hästar hade. Det har stått en annan ponny i vårt stall med minifötter tidigare så jag har sett fler med dessa små tossar. Jag blandar mig aldrig i ägarnas val av foderstat, hovslagare, utrustning, tränare osv. Det är inte min sak men åter till saken.

Chipolina var så trångskodd att skänkarna på skon slutade en bra bit in under hoven... Inte ens efter verkning räckte de till, va? Hon blev nyskodd och har klarat sig bra. Medina däremot har fått en rejäl skada. Små hovar, fel vinklar blev en resa till gipsning! Hon står nu gipsad då de trånga skorna gjort att sulan tryckts ner mot marken och hovbenet har böjts uppåt. Tack och lov att det inte trycktes ut! Hon ska nu stå på box innan ett nytt besök. Hoppas detta blir anmält till hovslagare förbundet, jag kommer inte göra det för jag är inte inblandad bara upprörd.

Karro hade gett hovslagaren möjlighet att förklara sig för alla kan göra fel, även en utbildad. Hon fick svar som håll käften... Mer skriver jag inte. Har inte hela historien däremot regerar jag på att hans kompetens bevisades med att han skott hästar för flera miljoner. Ursäkta! För Sanna är Medina just värd flera miljoner och ska hanteras därefter! Eller skos hästar för lägre summor sämre? Eller? Vad är din häst värd i hans ögon? Hur mår din hästs hovar och hovben?

Ingen är gladare än jag att han håller sig ifrån hästarna på gården! Inte en sko ska sättas på här av han. Nu är jag arg!!!

Dessutom ska försäkring finnas för detta hos hovslagaren... Detta blir dyrt för Sanna och hennes familj. Resor, behandlingar, häst som inte kan ridas kostar också. Fy!!

Nä må nu Medina bli frisk fort så Sanna kan vara med och rida. Jag behåller den hovslagaren jag har och är trygg med. Han har aldrig skrutit om några miljonhästar men han kan sin sak det vet jag via Strömsholm.
Så här vill jag inte behöva göra så här med någon av mina hästar, blod och gips är inte min grej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards