Alla inlägg den 7 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 7 augusti 2013 18:34

Ett positivt uttryck. Jag presterar bäst undrar stress. Jag mår otroligt bra vid stress. Ju mer stress jag upplever ju mer strukturerad blir jag. Jag får målbilder och tidsbilder i huvudet. Aldrig att jag går över lik eller skadar någonannan människa men ju mer stress ju större resultat. Kanske har det med hela mig att göra. I skolan presterade jag med mycket bra betyg. Mål och tid... Har aldrig missat en tenta i hela livet. Planering struktur gör att man håller tidsplanerat. Jag kan bli oerhört irriterad på när människor ger upp för enkelt. Livet är inte enkelt och vill man uppnå något måste man kämpa. Inget, inget i lever är gratis, det finns inte.

Jag kan också kämpa för andra människor och så frön. Ylva vet att jag är expert på det. Sen kan det ta lång tid innan fröet gror men när det gör det brukar en fin blomma komma av det. För treår sen sådde jag tanken om annat boende för Ylva. Hon sa nej nej nej. Hon bodde i en etta i ett hus Gud glömde men poliserna mindes. Idag tre år senare bor hon i det sötaste pepparkákshuset i stan. När jag sår får jag skörda i form av energi av andras glädje. Jag jobbar med det jag gör i tron om att alla människor och jag menar alla har ett gott inom sig. Kan jag som faktiskt har det bra på något sätt hjälpa till på vägen gör jag det. Den glädjen i att se andra lyckas och växa kan aldrig bytas ut. Den är enorm.

Mina hästar ger mig styrka. I hela mitt liv har jag mått så himla bra av att vara med djur. Deras osjälviska kärlek. Hur fel saker än blivit så älskar de dig. De dömer inte om du är sur en dag då blir de nästan mer hängivna. Utan mina hundar och hästar skulle jag aldrig orka ge de människor som behöver stöd det. Idag lovordar jag djuren ni älskas av mig.

Ses

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards