Alla inlägg den 25 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 25 augusti 2013 20:52

Igår for jag runt inomhus och skruvade hyllor och städade. Målade lite vitt och kände att det här blir toppen... Mitt i kom dotra in och sa att Tanja hostade. Okej jag kommer ropade jag. Kom nu! Hon hostar jättemycket. Dotra älskar den här hästen med sitt liv så jag släppte allt och knatade med till stallet. Malin stod i boxen och på en millikund stod jag i telefonen med veterinären. Foder, slem och allt for ur näsborrarna och en foderstrupsförstoppning var helt uppenbart. Tanja är tokig i mat. Speciellt betfibermixen hon får när hon kommer in. Allt gick bra och för er som vet vad jag tycker om vissa distriktsveterinärer. Det finns en kanonbra och det var on om kom... Allt gick bra och nu blir det penicillin och Fenadyn i fem dagar. Detta är en säkerhet för ev lunginflammation. Med Tanja chansar vi inte och inte med någonannan för den delen.

Grillning hos Malin och Uffe var inte att tänka på. Jag ville ha koll men med vänner som Malin och Uffe blir det bara bättre. Malin ringde Uffe som packade allt och kom hit. Den kvällen kommer jag sent glömma för Gud vad jag skrattade. Vi spelade sällskapsspel och mellan varven var jag hos Tanja. Tanja tyckte mest att jag var besvärlig som kom. Idag har on varit ute och hon är som vanligt.

Har ni känt att något känns fel men ni kan inte sätta fingret på vad det är. Den känslan har jag nu den är mördande...

Idag har jag varit trött. Haft ångest över att se det fina vädret men inte orkat göra nått. Det är en stor anledning till att jag sällan partiklar till det. Jag är rädd om varenda dag i mitt liv.

Kvällen spenderades hos pappa. Faster var med. Vi fick kontakt när mamma dog och då kan man säga att jag även i den hemska tiden fann något gott. Pappa och pappas sida av min släkt är mig mycket nära nu. Har en kusin jag inte kan vara utan... En faster och farbror som alltid finns. Pappa ick nyplockade kantareller som jag satt och rensade medan vi pratade. Världens bästa pappa.

Tills vi ses ska jag hitta tillbaka till mig själv igen, ta reda på vad som är fel... Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards