Alla inlägg den 29 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 29 augusti 2013 22:02

Det här med apotek hör ni, tur de inte jobbar på ackord. Johan var ledig idag så jag bestämde mig för att komma hem i tid. 15.00 satt jag i bilen. Kör mot hemmet och kommer på att avmaskning * 10 skulle hämtas. Vänder bilen och drar mot det apotek som veterinären ringt in på. Om man får ett recept som rings in till sitt apotek måste man ju se till att ta hem det som står på receptet eller? Veterinären ringde in det för ganska många dagar sen så nog har de haft tid till det. Men men ingen avmaskning fanns hemma. Den snälle apotekaren ringer då ett annat apotek som finns på min väg hem och efter 20 minuter konstaterades att inte heller de kunde ta mitt recept. Okej klockan drog snabbt iväg mot 16.00 Jag som skulle vara tidig... Apotekaren sänder mitt recept via fax till ett apotek som gav mig en omväg hem... Där hade de dock avmaskning, 10 sprutor. Vi beställer ihop så blir det billigare... När klockan var 16.40 klev jag in i vårt hus. Det var väl tidigt, grrr. På 20 minuter fick jag in Tanja. Avmaskade henne kollade igenom Pims, Hope och Jesse. Fyllde hö och fodrade eftermiddag till Tanja. Det skulle ju inte bli stress idag!


Nu är jag nyss hemkommen från Örebro där dotra och Alexandra varit på 1D This is us. Dotra är lyrisk! Hennes stora idoler. Jag och gubben gick på O'learys och åt mat. Det var mysigt för som ni minns har vi ju lovat att lägga mer tid tillsammans. Det innebär att även jag får avstå hästeriet ibland och göra saker tillsammans. I like it!

Nu har jag krupit upp i soffan med mysbelysning, blogg, tv och mannen i mitt liv.

Fredag imorgon med goa ungar, därefter ska våra nya hölådor i hagarna tjäras. Tusen tackar jan för lådorna. Du är bäst! Gillar när det blir bra. Famous box ska målas och Ylva- lis box fixas för på söndag kommer hon hem. Helgen bjuder på rajtan med pappa. Det får ni läsa om senare...

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards