Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Cecilia Spånbo - 19 augusti 2013 17:36

Märks att man träffat barn igen med arga baciller. Är trött och seg som aldrig förr. Jobbet idag innebar kontoret vilket inte är det roligaste jag vet. Tror jag kan lämna platsen en stund imorgon för att vara med på saft och bullekalas vid skolstart.

Idag är Ylva tillbaka efter en veckas ledigt. Är hur skönt som helst att vara två igen. Hope ska sättas igång nu och det blir Ylvas uppgift... Jag ska stängsla eller städa vid gamla gödslstacken. Dotra ska rida.

Myra är som ny efter operationen. Snart snart kan hon följa mig igen och som jag längtar. Det skär i hjärtat när hon vill med men inte får. Hon står där med sina runda bruna ögon.

Vardagen är helt klart tillbaka. Jag jobbar dag och gubben kväll så jag har inte sett till han. Det är tråkigt men våra jobb är olika i tider och inget man kan ändra. Förra året var gubben ledig fyra helger. Tur som är jag självständig men för hans skull hoppas jag det blir fler i år.

Fick frågan om jag hatar henne som gjort detta mot mig och även min far. Nä det gör jag inte för ska man hata någon så har man känslor för den personen även om de är negativa. Hon är ett "inget" alltså något som inte är alls för mig. Det är då mycket djupare, men stjäl ingen energi från mig. Så personen är ett " inget". Hoppas ni förstår. I höst efter allt är färdigt så kommer jag nog inte ens minnas hennes namn.

Nu måste jag ut och få röra på mig. Har massa bokföring att fixa men inte idag. Beundrar alla kontorsmänniskor som sitter vid datorer och papper varje dag. Jag är helt slut. Jag gillar det här med att greja

Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22
23
24 25
26 27
28
29 30 31
<<< Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards