Alla inlägg den 31 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 31 juli 2013 19:01

Ibland är det svårt att komma på vad man ska skriva anna än det vanliga. Ge mig frågor, var anonym om du vill, ska försöka svara på allt:)


Melwas första avkomma, Enebäcks Pims

 

Av Cecilia Spånbo - 31 juli 2013 18:43

Nu är det färdiggjutet i stallet. Åh så skönt!

Ylva är nu ute med Dukkie och hans ömma nos. Satans kärringar som bet han. Dessutom är Dukkie något till töntig. Jag tvättar såret, som inte kan kallas mer än ett ganska litet sår för en stor ponny, två gånger om dagen och hjälp vad pepplig han blir. Hoppas kunna rida imorgon, saknar det...

Enda projektet som är kvar nu är att sätta upp hyllor och fodertavlor som är nya och fina i utrymmet vid vår trapp till logen. Där har jag målat nytt så jag vill ha lite fint. Uppmaning till alla i stallet! VÅGA inte ställa mockgrejerna i stallgången för då ni  .


Senare i augusti ska gödselstacken bort och ny gödselplats utses. Där vi har stacken idag blir en uteplats. Mys kanske en kaffebryggare flyttar in i sadelkammaren  .


Nu har jag typ 2 veckor kvar av semestern och jag ska ta det lugnt. Ska ge mig den på att få en puls på 20 slag i minuten. NU ska vilas...

KRAM

PS! Wilma tack för gräddtårtan  


       

Av Cecilia Spånbo - 31 juli 2013 10:54

Förmiddagen kommer spenderas med en arbetskamrat. Ja vår skolsköterska kommer hit med sin Kalle för att uppleva djur och natur. Hon är en sån där genomgo härlig människa man gärna delar några timmar med. Får se hur länge jag orkar vara still.

Har känt mig jagad de sista dagarna. Vet inte vad det är men hela tiden framåt, framåt. Tror gubben fått känna på mitt humör några gånger. Förlåt! Det lugnar sig säkert. Men ibland när projekten går mot sitt slut blir jag så ivrig att bli klar att jag inte kan slappna av. Alla plattor ligger på plats och idag ska det gjutas och avslutas.

Dukkie fick gå granne i hagen med stona. Det var inget bra då han blev kär och stack in näsan föööör långt. Pang sa det och nu har han märken av två tänder i nosen. Stackarn, nu går han i en annan hage med ett jack i nosen. Öm var han igår så idag blir det löshoppa tror jag. Han flyttar hem i dagarna...

Stackars stackars Karolina. Att ha skimmel vet jag precis hur det är. Skitgrisar, igår när hästarna kom in från regnet var våra bruna bara blöta medan Chipolina lackerat sig med smuts och gegga. Hört att skimrar rullar mer för att de ska kamouflera sig i en flock och inte synas så bra för rovdjur. Chipolina kan det här med kamouflering... Satan vad grisig!

Malin hjälpte mig med plattorna igår och hon är så jäkla praktiskt. Hon fick till ett snyggt trappsteg med hjälp av reglar... Gisses imponerad. Hon tycker hon får hjälp med Millis men det hon gör för mig är ovärderligt. På fredag förmiddag blir det att hjälpa till hemma hos henne med att TA BORT plattor. Denna sommaren kan kallas Plattsommar.

Tanja är igång men snorig. Snyter sig så det sprutar... Ingen fara utan vi rider på lugnt och det kommer ge sig snart.

Nu ska kaffebryggaren på och fikabrödet fram. Sista veckan har jag slarvat med kosten. Gör inte så mycket då jag nu äger 62 kg och är 170 cm lång. Hade målvikten 65 kg...

Kram, telefonen ringde precis fler fikagäster på G.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards