Alla inlägg den 7 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 7 juli 2013 19:44

Jo nu kom sommaren så där helt plötsligt. Det blev stranden idag med Malin och barn. Skönt men till att börja med hade jag svårt att ligga still. Bada blev det inget av. En riktig badkruka är jag.

Vid 16 tog jag in Dukkie o Jesse. Hope kom in vid 12 pga hennes soleksem på nosen. Pims har också ljus nos och behöver solkräm.

Efter att han fått stå inne och vilat ett par timmar blev det så sadlade jag på. Uteritten här om dagen hade gett effekt på framåtbjudningen och han hade då mycket lättare att hitta formen. Han gick också kvar längre i formen vilket visar att han blivit starkare. Vi avslutade med en kort utritt. Han är en klippa ute. Bara tuffar å, tyvärr var bromsarna hungriga efter oss annars var det bara härligt.

Kvällen avslutades med att dotra och Wilma putsade det sista av sitt läder. Efter det skurades Tanjas box ren och fin. Virkon och såpa gör susen. Tanja slabbar rejält med sin stora underläpp. Kladd och köket. Krubban ligger i blöt nu och ska tas imorgon.

Nu är det grillat på bordet kram och hej!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards