Alla inlägg den 24 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 24 juli 2013 20:25

Ibland blir det jag gör fort och fel. Sån är jag men men

Jag hagarna precis satt mig ner. Städade hela förmiddagen inomhus. Nått jag funderat på är hur det kan bli skitigtoch rörigt inne när vi på sommaren lever ute? Vi bor på vår altan just nu och jag är för det mesta i stallet eller i nån hage. Hur kan det bli röra inne? Hundarna är ute från 8-20. De till och med äter frukost ute.

När Ylva kom tänkte jag vattna ridhuset men avstod då vi har egen brunn. I och för sig har den aldrig sinat peppar peppar men dumt att utmana ödet. Bättre hästarna har vatten och vi. Det rids inte så mycket inomhus nu på sommaren. Dotra har ridit två dagar ut på Tanja och hon är super trött vår lilla drottning.

Hur som när Ylva kom tog vi in alla hästar, klart man tar in alla när det är hett och bromsarna är som värst. Alla hästar som och sov i sina boxar ett par timmar medan jag och Ylva började lägga plattor. Satan vilket jobb att få det plant och rakt. Klarar inte av jobb som måste göras sakta. Halva gången är klar och alla stenar vi hade hemma är på plats. Jag blev supernöjd. Inte blev det helt perfekt men det är vi som gjort det och det är ett stallgolv. Det ska läggas lika mycket till och sedan ska det fogas med sand och på en del ställen ska det vara betong.


Gubben har haft två tuffa dagar och idag har han mest varit på möten... Hoppas han har tid att hjälpa mig imorgon med en del saker.

Elin var här och red ut på Dukkie. Så,himla kul när ägarna till de hästar jag haft här kan känna sig trygga och använda sin häst till vad de vill. Det är ju tanken. Det är bestämt att Dukkie åker hem 3:dje augusti. Känns alltid när hästarna åker. Valle var samma sak förra sommaren. Man har under en period lagt planering och sin själ i något som plötsligt är borta... Man fäster sig vid de underbara liven också även om jag haft hästar som varit omöjliga från början så blir de speciella i hjärtat.

Lägger ut en bild på Enebäcks Ylva för ni ska se hur hon ser ut. Hon är tillsalu OM rätt hem hör av sig. Kortet är taget en varm sommardag när hon precis kommit ur trailern men visst är hon tilltalande...

Kram tills vi ses

Av Cecilia Spånbo - 24 juli 2013 20:06

Ylva kom vid

Av Cecilia Spånbo - 24 juli 2013 10:53

Ja vilket härligt väder vi har. Det är bara det att jag har svårt att njuta av det då det är mycket att göra hela tiden. Så är det att bo på gård. Kanske gör jag lite mer men det är kul också.

Myra är hur pigg som helst. Är svårt att ha henne still och hon får vara i koppel, något hon hatar. Hon har alltid varit lös.

Jag har mycket lång semester. Det är både på ont och gott. Det bästa är att jag den dagen det är dags att börja jobba har längtat ett par dagar. Jag har mitt drömjobb och det var värt studielånet tusen gånger om.

Liten är filmad och film skickad. Har henne på annons. Hon är en welsh part breed, sto, tvååring med kanonpsyke. Hade tänkt ha henne kvar ett år och rida in och sälja. Hade varit ett kul projekt men det är det här med tid. Skulle hon bli kvar är det ingen katastrof. Hon blir liten häst alternativt maxad D- ponny. Vi får se, har inte lagt massor av energi på att sälja så vi får se. Riktigt snygg är hon och det är inte ofta en tvååring är det.

Gubben letar bin. Han har fixat bikupor men saknar hyresgäster. Har någon av er kontakter eller vill hjälpa oss så snälla hör av er. Skulle vara kul med 30 000 djur till. De skulle vårdas med kärlek.

Vi ses och hörs life is like a box of...

Kram
En bild på drottningen i Enebäck, dock inget bi:)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards