Alla inlägg den 20 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 20 juli 2013 15:39

Myra är en hund med livsglädje. Hon får massage två gånger om dagen som avslutas med stretching. Dotra är den som tar störst ansvar och vi kallar det sommarjobb, naturligtvis med lön?. Vi går ut 5-8 gånger och nu har hon faktiskt börjat stödja på benet när hon går. Hon har smärtlindring så klart men jag tycker ändå det går fort framåt med kureringen. Myra är allt underbar för rätt som dt är slänger hon sig på rygg och rullar på gräsmattan och då ser man att hon är en lycklig hund trots allt.

Idag har jag ont i huvudet. Malin och Uffe var här igår och vi skulle bara ta ett glas vin och nån öl innan de skulle på semester idag. Gisses klockan blev över ett och jag drack öl på slutet vilket är ett säkert tecken på att jag inte var nykter. Sommarens fylla har alltså avklarats. Nu dröjer det minst ett år. Idag har det varit tuggummi i kroppen och centrifug i huvudet. Jag har ägnat mig åt inne aktiviteter så som att skura, röja och putsa fönster. Naturligtvis med flertalet vätskepauser.

Imorgon ska Tanja och Millis hem från betet. Dotra läääängtar. Det blir igångsättning och mycket pyssel kan jag lova... Konstigt sommarbetestiden redan slut? Sommaren? Höst snart?

Nu ligger hundarna och sover. Jag har levererat vatten i hagarna med en järnhjälm på huvudet. Eller bakis om jag får säga det. Om en stund ska jag leta skrivdragare och sätta upp en hylla samt göra i ordning min syhörna. Har fått en super fin symaskin av Ylvas mamma som jag nu ska sy gardiner på.

Nä nu knackar fåglarna i huvudet på skallbenet så en Alvedon innan nästa projekt...

Kram

Av Cecilia Spånbo - 20 juli 2013 01:11

Att veta att vänner vet värmer bättre än elden. Tack. Malin och Ulf för tt ni är just de ni är??Vilket stöd. Vi fick, det gör att vi orkar ett tag till.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards