Alla inlägg den 17 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 17 juli 2013 22:07

Har varit två tuffa dagar men nu ligger Myra vid mina fötter ner bäddad i sin korg. Hon har inte ont då ett stort morfinplåster satts ryggen på henne. En plastkil har opererats fast i knät och nu är det minst 8 veckors rehab för henne... Det värsta är att hon hatar tratten runt huvudet. Hon ylar och piper. Jag kommer vara nära henne så mycket det går så hon slipper den så mycket som möjligt.

Red Dukkie idag. Han behöver bara bygga styrka nu. Flytta åt sidan var som bortblåst idag men galoppfattningarna satt bra. Dotra fick också rida lite för att Dukkie ska få ha fler ryttare. Hon galopperade och red honom jättefint. Det var ett bra kvitto på att han inte bara är snäll med mig.

Annars har jag skurat upp mot logen och där ska målas imorgon. Skönt för vi har också inlett arbete lägga betong i stallet:/ det var inget kul jobb att gräva.

Åh vad jag skulle vilja öppna mun och berätta. Inget är så nedbrytande som att låta lögnare tala... Just nu är dock tiga guld.

Nu ska jag krama min Myra och dricka upp mitt vin innan jag ska dyka i säng. Vi ses, det närmar sig julafton. Kvällarna är inte lika ljusa.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards