Alla inlägg den 5 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 5 juli 2013 19:24

Snabbade mig att rida ut med Dukkie idag. Det blåste bra och han är ung. Kan säga att han skötte sig mycket bra. Vi galopperade en del och ibland hittade han formen i galopp ganska långa stunder. Vad jag kan ge han är en grund sen måste Elin själv ta vara på det hela. Om han inte är för trött och stel imorgon så tar vi en runda till.

Idag är våran trapp färdigmålad. Den var så där fint cappcino brun. Alla skulle ha det för några år sen men nu är den härligt vit. Vet inte hur många gånger och lager jag strukit. Har bara lite små plättar kvar att måla och måla och måla. Igår kväll rök också trappmattorna. Satan att ta bort allt det limmet. Ingen dröm för klena axlar och nackar.

Idag har jag också skurat färdigt sadelkammaren. Clorin och såpa det är grejer det. Nu vill det till att söndagsfodraren håller efter. Den som har söndagsfodringen skurar sadelkammaren hos oss. Jättebra då alla grisar ner och alla får städa?

Just nu putsas det för fullt i sadelkammaren. Wilma och dotra fixar allt läder. Bra att allt är rent och smörjt tills hästarna kommer hem.

Eftersom vädret är som det är blir jag superrastlös hela tiden. I soffan ligger alltid Ipaden, min virkning ( ett dubbelöverkast) och nu också ett pussel. Svårt att vara still? Jo så äre och nu blir det dagens andra träningspass- PW.

Kram och gla sommar?

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards