Alla inlägg den 21 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 21 juli 2013 22:43

Hade jag vetat hade jag kanske berättat tidigare eller inte... Med respekt för min far och döda mor. Tack alla för era inlägg, sms, kramar ( hela dan har varit kramig ), telefonsamtal, goda ord om mig och min familj. Tack tusen tack, livet är lite enklare just idag. Flera av er har sagt saker som jag blir gråtmild av tack, tusen tack.

Idag har Tanja kommit hem till Dotras förtjusning. Dukkie o Jesse sover inne då jag tror Dukkie blivit getingstucken i ljumsken. Så himla skönt att ha dom hemma, nära så man kan hålla koll. Han har fått en superhästsalva på som jag inte minns vad den heter just nu men den är kanon vid insektstick. Han coolade ner direkt den kom på.

Jag håller på och lägger plattor i stallet. Vill inte ha bara cement. Det blir jättebra. Så himla mysigt gubben och jag grejade. Han snickrade och jag grävde?. Min rygg är helpaj... Imorgon jobbar Ylva så då blir det att göra klart grävningen, skura takstolar och skura trailer. Rida blir det med

Nä ut och kolla Dukkies stick.

Tack igen och vi kommer inte göra er besvikna. Vi är de vi alltid varit och kommer alltid vara...


Av Cecilia Spånbo - 21 juli 2013 08:00

"Ett måste du veta... Jag vill inget veta! Ett måste du veta Ylva-Li att när Salikons rosor vissnar, då är jag död" Ur Allra käraste syster av Astrid Lindgren Det är dags att ta bladet från munnen då vi nu vet att saker sprids via FB och andra medier. Jag ska mycket kort och sakligt berätta om 3 års helvete som snart avslutas... Vi blev ombedda av mamma då pappa fick hjärnblödning att hjälpa henne med ekonomin. Jag ombads inte utan min man Johan. Vi tvekade men hjälpte sedan till. Det var husförsäljning det var räkningar det var allt som måste ske efter att pappa blivit svårt invalid. Dock inte förståndsmässigt som han ibland behandlas. Johan har alltid hjälpt till när min familj behövt stöd. Mamma dog 7 månader senare. Hon var så långt ner sörjande och jag ber min mamma om förlåt...Så mycket jag ångrar att jag aldrig sa eller gjorde för henne. Jag fick inte själv avgöra hur jag ville vara och tänka utan var för svag i sorg för att orka.Då mamma dog ville pappa å det bestämdaste att vi skulle fortsätta hjälpa honom. Nu var vi än osäkrare och hade jag vetat hade jag aldrig gjort detta. Vi fick fullmakt...Allt vi gjort har vi gjort för att pappa skulle få ett kvalitetsliv. Vi var överrens om att fina märkeskläder och dyr Wiskey fortfarande var sånt han kunde njuta av i livet, mer kan jag inte skriva..Sen kom en polisanmälan. Vi var anmälda för att ha stulit från min älskade pappa. Han som är mig närmast sedan den dagen jag föddes. Låten "It´s all because of you." är en låt direkt relaterad till pappa för mig. Gråter när jag hör den. Att jag klarat mig i livet, är den starka person jag är, ibland för mycket empati är tack vare min far.Flera förhör, sömnlösa nätter, gråt tillsammans med de jag älskar mest har förflutit... Detta är en familjetragedi som nu målas upp i medier. Den är inte bara några år gammal utan hela 41 år. Jag har levt i detta hela mitt liv. Jag är inte den som har offentliga handlingar för domar... Jag har rent mjöl i påsen! Pappa är i slutet av livet och gud vad jag önskar att vi fått genomleva dom på annat sätt. Nu finns det här ute på nätet om detta och är du polis dras du i smutsen. Kolla alltid källan när du läser om samhällets hjältar. De som hatar polisen är de som har med dom att göra, de är dom som polisen skyddar oss från.I höst kommer en rättegång... ska bli skönt att det snart är över. Jag har aldrig förstått människors gräl om pengar men nu har jag blivit varse, det ska Gudarna veta. Ni som känner oss får naturligtvis göra ert val vad ni vill tro, ni som finns runt oss och vill vara kvar , ge oss en kram en klapp på axeln. Det räcker detta är snart över...och vi kommer förbli de vi är."Good bless you!God Bless You, DadGod Bless You, MomHeaded For HeavenI Know That I Am Special"

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards