Alla inlägg den 16 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 16 juli 2013 18:40

Ja nu är det äntligen dagen D. Jag hoppas så innerligt att det blir bra. Myra har sedan hon var 10 veckor följt mig överallt. Hon kallas min skugga och hon hade en pling i halsbandet. Var jag än gick plingade det bakom mig. Gud vad jag har saknat det ljudet. Sedan hon blev dålig i knät har hon inte fått vara med i stallet, på gräsmattan, på promenad... Hon är det allra käraste jag har och utan henne bakom mig känner jag mig ensam. Har fått kommentarer att jag är sjuk som lägger pengar på operation på så gammal hund men så länge Myra har livsgnista gör jag allt. ALLT! Det går inte att beskriva i ord hur mycket hon betyder för mig.
Vi åker till Strömsholm med våra djur. De är värda bästa regionsjukhus då de har ont. Vaccinering och så får de lokala göra men inget mer. Löjlig? Nä!

Myra kan vara trulig på vanliga veterinären men på Strömsholm gnäller hon för att få komma in genom dörren, bråttom bråttom och glad i alla. Vilken personal sen! Guldstjärna!

Idag har jag varit på Ikea med min make. Alltså han fattar inte grejen med att titta och planera. Ska du ha den? Frågas typ tio gånger men det ska jag ju inte måste tänka först. Gnäll, suckar och han gör nått ljud mellan tänderna som stressar mig. Idag tyckte han det tog föööör låååång tid och då var vi ändå ute efter typ 2 timmar. Ikea i Erikslund är två våningar så jag tyckte det var rekord. Som kompensation gick vi på Media Markt:/

Nu har jag tagit ett glas vin och hoppas Myra har vaknat. De skulle ringa när hon gjort det. Vinet är gudomligt! Smakar smultron och gelehallon, that's My taste...

Mamma jag älskar dig, vet att du är med mig! Längtar efter dig varje dag...

Kram
Cissi

Av Cecilia Spånbo - 16 juli 2013 00:15

Fiffilura heter hon. Att ha valp innebär massor... Jag vet att det är värt all tid och arbete och hon är faktiskt ganska charmig. Vi har just nu en bräda framför köksfönstret för att kunna ha blommor. Vet inte hur många krukor som åkt i backen och blivit uppätna, ja blomman alltså. Nu får jag köra på billiga blomskrällen och ha på kribhalt, ett medel för att hästar inte ska äta på sina täcken. När man kommer hem står Myra i ena fönstret med tassarna och Abbe i det andra. För att ha chans att se nått så står Fiffilura på köksbordet. Vi bäddar underlakan på tvären för att förhindra en viss hund att äta upp madrasserna. Inte alltid det lyckas men men. Hon sover under min säng och innan hon kommit på plats är det hela sängen hoppar. Jag vet inte hur mycket on ätit upp av mina rabatter men jordgubbar är favorit. Vi får tävla till landet på morgonen. Hon står mitt bland alla plantor och mumsar. Smultron åker oxå in... Jag har inte annat i sommar än flyttat, räddat och slängt i trädgården. I gräsmattan har vi hål, massor av hål... Hon gräver överallt!Vi eldar ved och jag har svårt att motivera mig att klyva annars men i år har jag kluvit och travarna har växt i vedhuset ända tills Fiffilura kom att hämta ut vedklabbar. Jag plockar in och hon ut. Det här är bara ett axplock av allt hon gör och hur vi påverkas. Trots det kan jag inte tänka mig att leva en dag utan henne. Är on står där och är överlycklig för nått bus blir jag samtidigt glad. Hon ger mig livsluft ☺Tills vi ses så ha det gott!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards