Alla inlägg den 18 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 18 juli 2013 21:00

Gubben har semester nu något han var välvärd. Att vara plis innebär att ha ett psyke av stål. Allt de ser, människor på botten av vad som ska kallas liv och så dessa ungdomar som ska kaxa och härja. Ofta blir våra poliser utsatta för rena kränkningar och det ska ses som okej. De är ju poliser. Jag vet att när jag jobbade med dessa ungdomar vill de gärna ge sig på andra då de mår så dåligt att enda sättet att må bättre är att få andra att må sämre. Jag hoppas jag säger saker till min man så han förstår och vet att han är det underbaraste som finns. Skulle du vilja gå till jobbet och se lidande människor som ger sig på dig med spott och spe? Älskar dig och du gör så mycket gott, jag är stolt att få vara din fru?

Idag har vi inte legat på latsidan. Vi har tillsammans rivit ner ett tak på huset över entrén och det blev step up pass för mig. Ont i vaderna nu och tungt var det. Vi fick avsluta precis när vi var klara då antsista tegelpannan var husrum åt ett mega getingbo. Imorgon hoppas vi de förstått att de är vräkta. Ska bli skönt att bygga det här för då är framsidan av huset klart. Vi har bott här sen 1999 och allt har vi byggt så ibland står det upp i halsen....

Vi har köpt en röjsåg till gubbens glädje. En megamaskin! Tyvärr var inte selen okej så jag tog en PW till Granngården och bytte. Det är riktigt skönt att gå. Jag hoppas jag bränt massor av kalorier i dag. Det blev en promenad på en timme typ. Jag skulle vilja prova Zumba men har inte vågat än...

Väl hemma blev det dusch och lunch innan jag slocknade i soffan. Det var tur för det blev mulet och då kan jag dra igång vad som helst.
När jag klev upp satte jag en roshäck vid stallet och målade logen. Jag älskar falurödfärg. Lätt att kleta på, lätt att tvätta bort från kroppen.

Det bästa idag var hur som Sannas jordgubbstårta. Typ hela gänget på altanen smaskande tårta. Tusen tack Sanna du är en sann glädjespridare.

Myra följer strikta regler. Vår dotter har idag varit hennes sällskap. Barn som visar sån empati för djur är älskvärda barn. Hon har haft Myra bredvid solstolen under äppelträdet. Hon har servat henne med korta kisspauser och hon har haft henne nära sig för att Myra ska slippa tratten. Vad hon vill jobba med när hon blir vuxen förstår ni ju är djursjukård. Älskar dig dotra.

Jag har en enorm lycka i min familj som ni förstår. Skulle gärna ha pappa boende här. Tanken har slagit mig. Imorgon ska jag ut och käka lite göra snyggt och praktiskt på logen och efter det rida Dukkie.

Tills vi ses var rädd om de som betyder något för dig, tänk noga över vilka du släpper in i ditt liv. Efter att jag valde mina vänner och vilka som ska vara mig nära fick mitt liv en kvalitets höjning.

MysMyra är på väg tillbaka som min skugga hon behöver bara vila lite.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards