Alla inlägg den 2 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 2 juli 2013 19:33

Dukkie var riktigt trött i rumpan så det blev en kort skrittpromenad vid hand. Jesse ingår i Dotras träningsprogram och får en promenad varie dag.

Gubben hade som vanligt jobbat natt. Han kollade sitt schema det senaste året. 4 hel lediga helger hade det varit totalt. Finns det inga andra poliser som kan jobba? Ibland undrar jag. Nu är ju dotra så gammal att det inte är något större arrangemang för att vara ensam. Det är väl mer att jag saknar gubben. Blir ju inte ofta vi kan göra saker tillsammans. Vi får hoppas på bättre tider efter semestern.

Idag har ivern och rastlösheten dragit i min kropp. Jag började morgonen med att bära ett antal lecablock till en ny rabatt. Anledningen till det är att lillfia Fiffilura både äter och gräver upp blommorna på baksidan av huset. Där har de ju nu inhängnat så de kan vara ute lösa när de vill. Fiffilura har ingen respekt för rabattgränser. De blommor som jag tror var giftiga är borta.

När jag ändå höll på fick alla rabatter en ansning och alla bärbuskar klipptes till fin form. ?Eller min form... Jag fixade nya rabattkanter så det blev riktigt fint.

Vid 13 vaknade gubben jag åt mina steka äg på grovt bröd innan vi åkte till mannen som känner mig bättre än någonannan - min far. Vi körde en utflykt innan vi sa hejdå. Jag passade på att gå hem. 5 km i motvind?. Lite nöjd med mig själv.

Nu står Dukkie inne och vilar. Han har smaskat i sig kraften och la sig en stund.

Jag har aldrig mått bättre! Sund mat, mycket mat, träning och 15 kg lättare. Skulle bara vilja kunna ge min far mer kvalité i livet. Tur att gubben också lägger sin så mycket han kan för utan honom skulle alla utflykter vara att glömma. Pappa är svår att flytta och lyfta men gubben gör det galant och pappa blir sjukt glad när han kommer och hälsar på.

Tills vi ses vill jag skänka en tanke till men kusin eller min " syster" som just nu går igenom en stor sorg. Jag vill inte träna mig på men min tanke finns med henne och de tre ban som mist en mor.
Älskar dig Helena?

Av Cecilia Spånbo - 2 juli 2013 00:22

Ja så är det ofta nu för tiden. Det började för typ 3 månader sen. Jag har sånna perioder. Ofta på sommaren.

Idag ringde pappa. Jag vet inte hemma så gubben pratade med honom. De gjorde uppmålande för imorgon så det blir till att hänga på. Pappamär den person jag har allt att tacka för. Det är han och jag som hängt ihopmmest och det är han som skjutsat på träningar tävlingar i alla år. Jag är stolt över min pappa. Han har visat mig att med en jävla vilja och hårt arbete går det mesta. Trots att han inte kan prata nu och är rullstolsbunden är han min far som jag kommer vara ytterligt tacksam för allt han gjort för mig under mitt liv. Är man ledsen eller glad spelar ingen roll. Att åka till pappa ger energi, en stund av ro och en känsla att vara älskad.

Hästarna i stallet åkte på bete igår. De kom i full galopp över de stora öppna ytorna och bara var hur lyckliga som helst. Tanja trodde hon var i himmelriket. Mat överallt?

Idag kom Elin och vi löshoppade Dukkie. Tre gånger har jag löshoppat honom och han hade ett par riktigt bra språng idag. En del hästar lär fort. Tillslut provade han tricket att bara ta långsidan fram och tillbaka där hindren var men fy fy det fick man inte. Man var tvungen att springa hela varvet.

Ylva har jobbat idag och det fick Pims bli varse. Hon är ett psyke av Melwas den fröken. Totalt orädd och med stark egen vilja. En kortare promenad utan mamma blev det idag. Hoppsan fick också en prommis för det behöver damen. Många ston faller ur efter att ha fölat men Hopppsan ser ut som en mindre luftballong. Jösses!

Trailern har jag också hunnit städa ur. Alla saker i sadelkammaren och klägarderoben är ur och intagna. Gubben funderar på at lämna in den på nått ställe där de tvättar och polerar bilar. Får se om det händer eller om högtrycken får jobba ett tag.

Nä vet ni imorgon är en annan dag och som vanligt är kudden bredvid mig tom. Två hundar ligger och snarkar på den halvan. Dotras hund Abbe slaggar hos henne. Här sover Myra och odågan Fiffilura. Här om dagen fick hon tag i ett antal grannstat och virade runt allt som fanns i vår säng. Kuddar, madrasser och överkast, allt var insnärjt. On hade haft kul vill jag lova?, inte så kul för den som skulle gå och sova dötrött.

Har en fundering... Jag har börjat skura sadelkammaren och senare stallet med bakteriedödande medel. Gör inte alla stall det? Kolla djurskyddslagen och ta tag i skurborsten...

Kram och god natt

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards