Alla inlägg den 28 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 28 juli 2013 12:37

Jag sätter varje dag vad jag ska göra. Vi ska på semester och då har jag haft det som min deadline. Det sista jag har kvar nu är stallgången. Så idag bär jag sten, imorgon köps betong och jag hoppas få alla plattor på plats senast måndag. Phu det är inget roligt jobb, kanske därför jag sparat det till sist.

Svettas så det rinner i pannan. Bra träningspass! Testa:) vår stallgång är lågt räknat 12*3 meter vilket gör 36 kvadratmeter. Det ska också läggas plattor utanför stallet och göras en uteplats till tjejerna med lite möbler och parasoll. Nu tror ni kanske gubben gör det mesta? Nä ni jag kan själv...

Myra blir bättre och bättre. Hon tycker hon är nog frisk för hopp och lek men läketiden är 8 veckor med strikt träningsprogram. Hon är snart 9 år och som en valp beter hon sig. Gosemyran!

Dukkie ska jag upp på i kväll. Har längtat. De senaste passen har Elin ridit vilket är helt rätt. När Dukkie flyttat måste energi läggas på Enebäcks Ylva- Li och Hope för Hope är något till fet. Har aldrig haft ett sto med föl som blivit tjock, de brukar behöva hur mycket foder som helst. Enebäcks Pims är också rund och go och det ska fölungar vara.

Tanja rids igång och första tävlingen blir 31/8 i Kumla. Ska bli toppen att dra iväg igen:) underbara Tanja.

Snart är det dags att fixa vinterhagar och bygga foderbord. Trådar ska kollas och stolpar slås. Vi går mot höst snart... Har aldrig längtat mer än jag gör nu efter hösten. Längtar efter mitt jobb, alla ungar, tävlingar, jobba igång unghästarna, mysa med min familj, tända ljus och behöva frysa när man går till stallet.

Lite sommar är det nedåt kvar så nu ska vi njuta... Och lägga resten av plattorna:)



Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards