Alla inlägg den 30 juli 2013

Av Cecilia Spånbo - 30 juli 2013 12:28

Den spenderas här och där. Morgonen startade med ett glädjebesked som gjorde att jag började städa med nattlinnet på. Gubbens polare fick sig en ny syn av mig...

Myra är hopplös just nu. Hon ska gå femminuters pass men icke. Hon gör allt för att smita och busa. Idag ska stygnen tas vilket är ett tecken på att etapp 1 är avslutad. Etapp 2 innebär fortfarande mycket vila, hur ska detta sluta. Hon plockar upp leksaker i munnen och tittar bedjande. Snälla lek med mig! Tvi må 8 veckor gå fort. Nu när stygnen är borta slipper hon tratten och vi oljuden.

Igår gjöt jag och Ylva. Vet inte om det blev rätt men bra blev det. Efter att ha lagt 68 plattor på egen hand känns de sista 40 som en piss i Mississippi. Ylva och jag har kul när vi jobbar vi är så olika och vi skrattar åt våra olikheter. Herren Gud att vi ens kan vara i samma rum...

Resultatet halvvägs men inte klart.

Gubben kraken stod på taket i hettan och byggde nya takreglar och ny entré. Utan Ulfs hjälp vette tusan hur han hade orkat. Pappa var med Uffe och Johan. Han var liksom arbetsledare. Med en wiskey i handen mådde han gott och var en i gänget. Han var trött efter en heldag hos oss.

Hos oss händer saker hela tiden. Det är kul!

Nya jordgubbslandet...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15 16 17 18
19
20 21
22 23 24
25
26 27 28
29 30 31
<<< Juli 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards