Alla inlägg den 14 september 2013

Av Cecilia Spånbo - 14 september 2013 18:47

Helt klart en bra dag. Imorse gick i upp, lastade Tanja och for iväg. Det var tävlingsdags. Första klassen var en LC och dotra rev ett. Det som var enormt och härligt var att hon klappade om sin ponny och talade om att det var hennes fel eftersom hon släppt iväg. Glad tjej och ponny lade inför nästa klass. Det var debut i LC + 5 cm. Mamma dvs jag predikade att det nu var en svårare klass och att huvudsaken var att hon kände på det. Dotra red så fint. Mjukt och i en jämn galopp. Hon nollade som grädde på moset. Det blev omhoppningen mellan henne och en annan tjej som var bra mycket äldre och erfaren. Medan den andra tjejen red var dotra cool lugn. Tjejen rev ett och jag var snabb att tala om att dotra skulle ta låååånga vägar och rida försiktigt. Hon red snabbt, korta vägar men snyggt. Från nu får jag vara tyst för de kan det här hon och Tanja...

Det bästa med Tanja är att hon är så enkel, ja inte att rida utan jag som blev själv till andra klassen med ponny och barn kan lasta i själv. Tanja släpper jag utanför på lämmen och hon knatar in. Då kan jag stänga i lugn och ro. Ut ur trailern är det samma sak. Jag tränsar och lossar henne sen öppnar jag baklämmen och Tanja går snällt ur efter att jag rykt henne i svansen. Så ska det vara. Väl hemma var det en glad tjej som verkligen är värd att kramas. Bra inställning till ponnyn, snabba, mjuka ritter. Jag skäms inte att vara ponnymorsa till det ekipaget.

Hemma fixades alla hästar efter det somnade jag på soffan 1 1/2 timme. Undra vem som är mest nervös när dotra rider.

Nu ska färgen i håret verka innan jag ska handla lite lördagsmys. Gubben slutar 21-22 eller nått så det var bra att sova en stund så jag hinner träffa honom.

En bra dag helt enkelt...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards