Alla inlägg den 9 september 2013

Av Cecilia Spånbo - 9 september 2013 20:16

Ja så är det. Ylva-Li såldes innan annons sattes ut. Vem som är den lyckliga skriver jag den 1 oktober då allt är klart. 


Idag har jag klippt halva Millis. Vi fortsätter på onsdag då fröken bestämd inte orkar med klippningen längre än en halvtimme. Vi får bremsa henne och det känns bättre än att behöva droga henne. Hennes ryttare Wilma bevisar vid varje pass vilken duktig tjej hon är. Millis har en vilja av stål och Wilma lyckas rida henne toppen. Förra tävlingsterminen hade de i stort sett nollor varje start. 


efter klippningen verkade jag vår shettis Jesse. För hundra år sen gick jag kurs för det. Jag skulle ALDRIG verka någon av de hästar som rids och jobbar. Men Jesse är lätt att fixa. Han skrotar mest i hagen och slits inte. 


Blev en ridtur på Tanja med. Hon är så jäkla rolig. Red henne mest i lång och låg form. Hoppas få rida henne mer kontinuerligt nu. 


Av bara farten putsade jag alla saker efter ridningen. Så himla kul, får sån energi. Längtar till Millimani kommer hem. Ska Frida betäcka kommer hon kanske inte i januari men om hon inte ska betäckas hoppas jag att hon kommer hit. Sjuktsugen på storhäst igen! Det är kul med ponny men det är stor som jag gillar mest...


Nä dags att vara social med de andra i soffan. Puss!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards