Alla inlägg den 11 september 2013

Av Cecilia Spånbo - 11 september 2013 20:04

Jobbade senare på vanliga jobbet där allt går i 120 just nu. Kul men mycket som ska på plats och lite tid.

När jag kom hem rakade vi färdigt Millis. Bremsen på och Ylva och Malin höll i medan jag klippte för brinnande livet. Trots brems lyckades hon klämma mig mot en boxdörr och efter kändes det som om jag hade håll mitt i magen. Nu är det klar klippt men inte är jag stolt. Att lägga tid på linjer osv är bara att glömma. Millis mår så dåligt av sin päls. Hennes rumpa hade lika mycket päls som Tanja hade på hela kroppen.

När klippet var klart gjorde jag fodersäckar och byggde ett golv att ställa höbollen på. Blir vi bättre på att inte slösa så kan vi köpa annat som är roligare i stallet. Alla pengar som betalas går tillbaka till oss i stallet. Kanske en fest, hindermaterial eller nått annat.

Vi har en ganska lång väg ner till stallet, den är nu fiskbenskrattad. Ett staket är uppsatt och slangar inrullade. Hade lite lektion med Ylva med. Hon är så ambitiös. Kommer bli bra, bara hon står ut med vrånga ridläraren.

Nu är jag nöjd... Blir att mysa med familjen ikväll och ta ett bad.

Imorgon blir det lite hoppning för Karro och Linda på deras unghästar. Gubben jobbar kväll, inte kul men det är så det måste vara.

Just det ja, vet ni vem som ringde igår? PAPPA! Han berättade att det var långsamt och han ville få besök. Hur jag vet det? Jo pappa kan kommunicera. Han kan det varför skulle han annars ringa?

Kram och puss
Bjuder på en bild av en annan som jag tror är smartare än många andra

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards