Alla inlägg den 3 september 2013

Av Cecilia Spånbo - 3 september 2013 20:46

Ja inte för mig... Men för Tanja. Tanja vilar två dagar i veckan. Hon ska inte slita ut sig och de dagarna görs läxor, jag slutar sent på jobbet. Vi ger henne Glukosaminer nu för att vara extra rädd om henne. Dyrt men välanvända pengar. Efter foderstrupsförstoppningen och penicillin är hon igång igen. Pigg och glad. Hjälpte dotra med markarbete igår och hon jobbar Tanja jättefint i lång och låg form nu. Tanja ser ut att trivas toppen.

Hope rids av Ylva tre dagar i veckan och jag ska börja rida henne på helgerna. Jag tar mer utbildningsdelen men pga att Hope är ganska stor om magen tar vi det lugnt så benen håller.

Ylva- Li velar jag fram och tillbaka med sälja eller inte sälja? Just nu lutar det åt att sälja. Man måste ta ansvar för sina djur och hinner man inte med så har de bättre hos någonannan. Flera ringde och mailade på förra annonsen men jag orkade inte ta tag i det då.

Efter att ha fixat dammsugning och disk och kök så sitter jag i soffan och jobbar med det ordinarie jobbet, vi lärare har det sååå bra tror många. 45 timmars veckor handlar om hemmajobb. Vi jobbar alltså minst 45 timmar i veckan för att kunna ha ledigt på loven. Gissa om jag ibland längtar efter ett 40 timmarsjobb men då skulle jag inte få göra det jag älskar.

Min Johan har arbetstider Gud glömde och jag beundrar att han orkar. Hoppas han kan sova länge imorgon uta at känna att han behöver gå upp och fixa i huset då jag gjort det ikväll. Han är toppen mot mig så jag vill vara likadan mot honom. Vi ses imorgon kväll, älskar dig.

Vi ses!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards