Alla inlägg den 13 september 2013

Av Cecilia Spånbo - 13 september 2013 19:57

Efter en låååång dag sitter vi hela familjen i soffan. Johan är hemma och man är mätt och nöjd. Ett vinglas blir det. Man mår bara så bra! Hundarna ligger alla tre på golvet och snusar. Blir liksom inte bättre.

Idag träffade jag Pär Högqvist och fick en go kram. De har vår uppfödning Birk som de visat fram på kvalité med toppresultat. 8-9 i hoppning tror jag det blev.

Trailern är packad och imorgon åker hela familjen till ponnyklubben Kristinehamns tävlingar. Dotra ska prova på LC + 5 det ska bli kul. Mindre kul att gubben måste lämna oss där för jobb men en stund kommer han vara med.

Jag har suttit i sadeln hela kvällen. Först en uteritt på Tanja. Gud vilken härlig ponny! Så skönt att veta att dotra har henne. Jag fick rida då dotra hade huvudvärk så tårarna kom. Putsa och packa kom hon ut och hjälpte till med när huvudvärkstabletten hjälpt. Tufft att vara tonåring. Bra att ha en mamma som kan rida.

Efter det hoppade jag upp på Hope. Herren Gud så stel. 9 månaders vila och fölning har gjort sitt. Pims fick vara med i ridhuset där Millis hoppade med Wilma. Mamma Hope reds och bommar överallt. Kanonbra miljöträning. Efter ett tag fick vi släppa Pims och Hope och gisses vad den lilla hade spring i benen. Hon fick prova att gå över bommar med Ylva. Det var kuuullll!

Nu ska jag fortsätta njuta av stunden i soffan innan nattinatti infinner sig för tidig uppgång imorgon. Eftersom dotra inte hoppar första klassen kommer det inte bli okristligt tidigt i varje fall så lite senare mys kan det få bli.

Kram!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards