Direktlänk till inlägg 31 december 2013

Året jag bör fri

Av Cecilia Spånbo - 31 december 2013 19:44

Det är vad jag vet att 2014 kommer ge mig.

Vi firar nyår dagen innan...praktiskt när man har djur. Jag tar nyårsaftonskvällen i stallet och morgonfodringen första dagen på nya året. Johan jobbar alltid nyår, han är en hjälte men jag önskar att vi inte behövde ha polis vare sig på jul eller nyår. Tyvärr ser det inte ut så. De första dagarna nu på nya året ska jag dessutom ta tag i deklarationer och bokföring.
En stor anledning till att jag inte vill fira nyår just idag beror också på att det är en dag av saknad. Nyår är mammas födelsedag. Jag tänder alltid ljus här i Enebäck på hennes minnesplats och pratar lite med henne där. Jag vet att hon finns med mig för så länge jag minns så finns hon. Bara så svårt att inte sakna.

Igår firade vi däremot desto mer. Vi åkte långt ut i skogen för där bor det människor jag älskar. Vi är alltid hos dom då Kent är allergisk mot djur... Min kusin Helena är någon jag funnit efter mammas död. Hon finns alltid och jag vill att hon ska veta att jag alltid finns för henne. Vad som än händer... Hon är som min syster jag aldrig fick, vi är så himla lika i massor. Hon är dessutom den bästa kock jag vet. Maten igår var helt suverän. Vi badade tunna i 3 timmar innan det var dags att skjuta raketer. Dotra blev kvar hos dom under natten när vi åkte hem och idag sover Mickis här hos oss. Båda våra döttrar är tretton år och hästtokiga. Ikväll har de ridit tillsammans. Härligt!

2014 kommer att bli året min familj blir fri, fri att utvecklas mot våra drömmar, fria att gå vidare...
Vi ser fram mot att mötas en sista gång, det är det som kvarstår och jag har aldrig varit säkrare på vår seger och frihet.

Kram

Grattis mamma på födelsedagen!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards