Alla inlägg den 25 december 2013

Av Cecilia Spånbo - 25 december 2013 10:34

Allt man velat och önskat...

Julafton blev bra! Pappa firade hos oss med skinka, glögg, paket och mys. Vi satt i soffan... Jag lutade mot pappas bröst. Så satt vi alltid när jag var liten. Ofta lyssnade jag på hans hjärta och var rädd att det skulle stanna. En liten tjej var jag då och nattlinnet draget runt knäna. Pappas trygga arm runt mig. Det fick jag återuppleva igår. Jag kände mig precis lika liten och lika rädd att hjärtat skulle stanna. Men samtidigt så underbart. " Det blir bra" säger pappa plötsligt klockrent. Ja vad menade han, jag vet att han hade samma minnen som jag. Trygga stora pappa.

Efter att han varit hos oss ringde jag Solbringen och de berättande att han vilat länge så han var nog trött av allt julmys. Jag berättade i telefonen för han att jag också satt ensam med Tilda då Johan skulle ut och jobba.

En vän till mig sa om alla var som er i Enebäck skulle det finnas överflöd av empati i världen. Jag blev jättegenerad men efteråt tänkte jag att jo, min mobil står standby om någon ungdom/ barn behöver mig på jul. Jag avstår glögg med sprit i för att kunna köra bil om någon behöver mig hos sig, ta sig tid att hjälpa till med städning hos Ylva, Johan jobbar på jul trots att jag anser att ingen familj ska behöva polisen på julafton så vet jag att flera tragedier utspelar sig... Samtidigt förstår jag inte vad vännen menade för jag ser det som varje människas uppgift i att vara människa att finnas där för de som behöver... Eller? Alla kan, alla kan ge sitt telefonnummer, städa och hjälpa till... Eller? Det kostar inte en krona! Det kostar tid och att man får prioritera bort. Jag hann inte färga håret men att få mms från Ylva där hon visar sitt fina, rena hus är viktigare. Mitt hår hinns med till nyår. Enkla saker! Jag har Millis under jul då våra bästa vänner är i Idre. Klart de ska må gott i att Millis får krubban fylld med morötter och mystäcke på julafton.
Vad vill jag säga nu då? Skryta om hur bra jag och min man är? Nä absolut inte, bara uppmana alla att göra samma sak, så enkelt, lite av din tid, lite av din trygghet... Det ger så otroligt mycket tillbaka så i slutändan är jag nog egentligen en stor egoist!

Idag ska jag fixa i stallet.. Jag ska rida igång Hope och Tilda rider igång Tanja. Det ska bli ordning efter ett par dagars slarv och stress i stallet. Jag ska träna med att gå,springa med Fiffilura och plugga kursen på Karlstad universitet så att den blir klar innan kursen på Mälardalens högskola drar igång. Vad ska jag läsa? Kolla bilden:)

Tills vi ses ha det så gott, kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards