Alla inlägg den 30 december 2013

Av Cecilia Spånbo - 30 december 2013 15:17

Först vill jag skriva att med 600 unika läsare var det ynkligt med kommentarer. Jag vet hur det är, jag läser en annan blogg, Team Enebäck men inte ids jag kommentera även om jag tycker om mycket de skriver...

Hur som idag är dagen innan riktiga nyårsafton. Vi firar idag tillsammans med min kusin och familj. Varför firar vi idag? Jo vi har fått en ny tradition... Eftersom att nyårsafton är mammas födelsedag har jag absolut ingen lust att fira då. Johan jobbar varje nyår och det gör mig inget. Imorgon firar vi födelsedag med mamma innan han åker till jobbet. Det blir att tända ljus på hennes minnesplats här i Enebäck och åka till pappa en sväng. Om han vill går vi till kyrkogårdens minneslund och minns en stund. Det skapar en sorg... Som håller i sig så imorgonär ingen dag jag känner att jag vill fira nytt år. Vi gör det som alltid idag istället. Att ändra traditioner och göra på annat sätt är för många tabu. För mig är det frihet. Jag gör som jag och min familj känner. Hur känner jag att jag vill göra, inte vad jag enligt alla andra BÖR göra. Det är en av mina styrkor.

Dessutom är det så smidigt att jag kan fodra hästar på nyårsafton och jag brukar ha nyårsdagsmorgon. Malin har den nu men jag ska nog erbjuda mig att ta den...

Gubben står för fyrverkeri. Jag vi smäller! Vi har tre hundar och tio hästar och ingen har någonsin reagerat. Jag tycker synd om skotträdda djur men jag tror vi människor påverkar dom med vår stress. De här ljuslyktorna vi skickar upp istället tycker jag ska bannlysas hellre. Ståltråden i dom landar i skogen och skadar vilda djur som absolut inte har människor som tar hand om dom då de skadas. Nä form för upprop mot papperslyktor tycker jag.

Kusin eller som jag kallar henne systeryster står för maten. Hon är superduktig! Vi brukar äta magens tår o fyra hör, vi spelar spel och skjuter raketer. I år ska jag bjuda på ett rabarbervin jag fått i gåva så det blir till dessert;)

Idag gick vi promenad med hundarna. Fiffilura släpptes och hoppade i bäcken. Hela hunden försvann. Klantfia! Nu ligger hon i köket med en filt över sig. Skruttan, hon trodde nog inte att det var så djupt... Sista badet för 2014!

Nä nu har hårfärgningsmedel suttit klart i håret. Jag var hos Karro 4/12 och idag mätte jag utväxten- 2cm. Alltså hur fort ska ett hår växa? Kram och puss och gott nytt år!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards