Alla inlägg den 8 december 2013

Av Cecilia Spånbo - 8 december 2013 20:28

Den har varit bra. Pappa ville jag inte ha ut i en färdtjänstbuss i snöovädret så vi tar ett nytt äventyr nästa vecka. Han var på hockey igår så ute på äventyr har han varit?

Det finns en familj som jag skulle vilja önska fick vinna 80 miljoner på lotto. Det är Malin och Ulf. Framförallt har Ulf stöttat mig i det här med pappa. De dagar allt känns hopplöst kan det komma ett mms med en bild på pappa i nya kläder eller med gott vin i ett glas. Det har gått så långt att jag inte får gå med dom på hockey. De där två drar iväg själva. Ulf är en människa som det inte finns mer än en på miljonen. Kravlös, engagerad och med ett hjärta av guld. Ulf är en människa med mod, mod att göra det han anser rätt. Ulf har själv smärtor i kroppen men ändå finns han där när allt är för djävligt. Finns inget jag kan göra mer än att säga tack och hela din familj ska veta att vi finns för er oavsett vad det är. Att Malin är hans fru gör inte familjen sämre. Alltid en kram alltid ett leende. Hon är så himla härlig och har blivit en av mina allra bästa vänner. Jag är så lyckligt lottad.

Vi var hos Ylva idag i hennes pepparkakshus. Lite finns att göra än så söndag nästa vecka blir det städning och lite fix där. Ska bli så skönt att få ge någonannan stöd. Att få ge av sina krafter för att någon ska få det bättre tror jag på.

Dotra har lite ledigt men börjar känna suget nu för ridningen igen. Precis det som var syftet. Tanja har fått julgrimma och ett nytt täcke ska slås in. Gubben tyckte jag skulle ta ut täcket i stallet men det kan jag ju inte. Hon kan ju se... Haha man blir aldrig vuxen. Tomten sitter i Tanjas box, det har dotra fixat.

Tänkte precis ta bort Hope annons men då mailade en intressant person. Vi får se. Jag har svarat på mailet men vet att det fortfarande är långt till försäljning.

Melwas ser jag på filmer och bilder från Fölseryd och det gör mig varm. De gör det för honom jag aldrig kunnat ge han just nu. Han är på rätt plats.

Ibland undrar jag, jag jobbar i skolan och följer forskning och undersökningar. PISA är den senaste. Urusla resultat! Beror det bara på skolan. Var på föräldramöte och det fanns föräldrar som tyckte det var skönt med så lite läxor som möjligt och skulle läxor ges skulle skolan göra dom med ungarna. What? Dotra hade förmånen att ha läxor under 4-6 och har lärt sig ansvaret att göra dom. Det blir bråk säger föräldrar. Ja men då tror jag inte man är den som bestämmer i andra lägen heller. Ungarna behöver tiden att träna. Zlatan trixande timmar utanför fotbollsträningen. Sen ska läxor vara genomtänkta och ge mer träning! Det finns tusen fler saker som ungarna hellre gör än läxor. Och det finns flera tusen saker som gör att våra resultat försämras i skolan dock undrar jag när kunskapsinhämtning blev ett straff. Ett måste jo men inget straff...

Kram till er alla!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards