Alla inlägg den 17 december 2013

Av Cecilia Spånbo - 17 december 2013 16:29

Den tanken fick jag idag när jag läste om en stallägare som fått skitsnack kastat mot sig av tidigare inhyrningar. Jag struntar blankt i vem som sagt vad eller hur för det har jag ingen aning om MEN...

Tänk om vi alla stallägare en dag så nä tack till alla inackorderingar. Vad skulle hända då? Var skulle du som inte bor som vi ha din häst?

Jag lovar och intygar att jag går inte ett öre plus på mina inhyrningar utan ser det som en förmån att få ha trevliga förstående hyresgäster hos mig. Mitt syfte med inhyrningar är socialt gott umgänge, gemensamma arbetsinsatser, samt trevlig stämning. Jag betalar dessutom massor av moms och bidrar till välfärdssamhället på min hobby. MEN om vi stallägare blir trötta på att du tar dig rätten att sprida skit om våra stall och hem, skulle du kunna ha häst då?

Många av er hyresgäster är kända hos många av oss stallägare och de som flyttar med käften full av skit får inte bästa referenserna vill jag lova. Jag är ytterst noga med vilka som får stå hos mig i mitt hem. Jag kollar upp och frågar andra stallägare. Jag skiter fullständigt i om du har dyraste hästen, värsta utrustningen om du inte kan acceptera mig som bas i mitt eget stall.

Oftast saknar dessa hyresgäster dessutom allt vad social kompetens kan heta. Ni som står hos mig idag och ni som har flyttat som jag saknar ska veta att ni är och har varit guld värda. Jag har aldrig fått skit efter att någon flyttat, tvärtom.

Passar du inte hos mig kommer du inte in som hyresgäst! Inte tvärtom, du har inget val om att ställa eller inte ställa din häst hos mig. Det är alla vi stallägare som bestämmer. Skönt vore om ni som beter er så här kunde bli lite självkritiska. Hur fungerar du med andra, vad kan du bidra med för att skapa ett stall med hästglädje? Se dig själv!

Jag vet inte vem eller vilka som betett sig mot tjejen på FB men vuxna människor ska det föreställa. Jag blev så ledsen för hennes skull. Hon liksom jag är säkert mycket stolt över sitt stall och gör utifrån sina ekonomiska ramar det bästa. Ingen vill dock betala högre hyra för förbättringar i form av hagslitage etc. Eller? Det ska bara ske.

Som slut ord vill jag säga, tack till alla som förgyllt och förgyller mina dagar i mitt stall. Ni har fattat vad det handlar om och jag vill inte mista någon av er. Kram till dig tjejen, jag förstår att det känns tufft. Det handlaren ditt mest privata, ditt hem. Och sist men inte minst tänk om alla vi stallägare... Ja ni fattar eller?

Kram

Dikten under är till alla stallägare med fel hyresgäster. Jag är lyckligt lottad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards