Direktlänk till inlägg 26 december 2013

Medans

Av Cecilia Spånbo - 26 december 2013 10:23

Älskar det ordet... Det blir me-dans bli detom man tänker efter och igår var en sån dag. Grejade hela dagen. 4 hästar fixades, Hope red jag och dotra red Tanja. Hope fick en klippning av oönskade hår och rejäl borst, energin var på topp så jag skurade sadelkammaren och lade på ny trasmatta. Härligt! I dag ska jag kolla skären på klippmaskinen och se om övrigt lurv ska falla av Hope.

Medan jag stod på löpbandet hängde jag Ipaden på "styret" och hörlurar i öronen. Jag tittade på två föreläsningar 'ā 20 minuter samtidigt. Det är meDANS det.

Kvällen bjöd på god mat och Gladiator. Kom på mig själv med att tänka på varför skitiga karlar som slåss är så snygga. Kanske har med mitt lantlivsliv att göra;). Dotra var med och tittade och vi tog bort textningen då hon hellre lyssnar på engelska. De översätter ju fel ibland ni vet... Bra träning för alla.

Tankarna har annars varit med Karolina i stallet. Hon har en styrka få besitter. Säger inte mer men Karolina om du läser detta finns jag alltid här.

Andra tankar jag har är hos min kusin med familj, finns även för er. Min kusin är den syster jag aldrig haft. Det kan gå ett tag innan vi hörs men jag vet att hon alltid finns där. Jag finns för er alla! Älskar dig!

Nått helt annat...

Vi har nu cementgolv i gången. Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag sopar nog gången minst tre gånger om dagen. Jag hatar osopade gångar. Det kommer bli min död. Än har hästarna inte kommit in med snöstyltor så jag har inte sett hur hal den blir. Ljudnivån är högre i stallet. Hmm men snyggt är det när den är sopad...

Linda skulle rida Lydda igår. Hon har tänkt till Linda. Hon har låtit Lydda acklimatisera sig och bo in sig. Lite spring i ridhus, gå ut i hagen osv. Igår var den stora dagen. Om ni tänker er en människa som har ALLT i hästsaker så ser ni Linda. Herren Gud, ibland tror jag jag måste bygga ut för att hon ska få plats. Men kraken någon 130 sadelgjord hade hon inte, blev alltså ingen ridning... Skruttan som hon väntat. Tyckte synd om henne. Jan däremot lät glad när han skulle få åka till hästaffären idag:)

Jag är inte så glad. Jag ska till klädaffärer idag. Jag hatar det! Handlar typ aldrig saker eller kläder till migsjälv. Handlar på nätet ibland. Dotra däremot älskar kläder och klädaffärer. Idag ska hon shoppa loss med en stackars mamma. Jag är så glad för Johan gillar att handla kläder så han brukar åka med henne. Jag har åkt till Marieberg köpcenter ibland men då har Wilma varit med eller någonannan kompis så jag sluppit engagera mig. Jag har köpt lite till djuren då. Men idag ska jag alltså ut och det är behövligt, behöver byxor...

Mina julklappar var toppen alla. Hemmastickade ullvantar, stoooor kopp från dotra till morgonkaffet och en bok samt underkläder av gubben. Boken är den där 50 nyanser av honom. Underkläderna tror jag matchar boken hehe. Härliga älskade Johan.

Efter shoppingen blir det stall och ridning. Ska fodra lunch med.

Johan jobbar hela dagen så honom får jag sakna till ikväll. Visst är det konstigt... Vi har varit tillsammans hur länge som helst. Gifta i 13 år och fortfarande får jag glada känslor i magen nu när jag tänker på han. Han är den tryggaste, snällaste, bästa pappan, empatiskaste, roligaste, intensivaste... Orden räcker inte men han är mitt allt. När jag ser han och pappa tillsammans och hur de skrattar ihop och hur Johan hjälper pappa blir jag varm. Tillsammans har vi skapat vår dröm och jag älskar den och honom så oändligt mycket.

Nä dags att utmana mig själv, mot affärerna. Hörde på tv att idag stjäls det som allra mest kläder i handeln. Watch out alla tjuvar för jag tvekar inte att sätta dit er. Jag har lärt mig att mitt är mitt och ditt är ditt. Det har han på bildens ett till. Kram!

 
 
Mona Kvick

Mona Kvick

27 december 2013 16:59

Dig är det full fart på. Tror du att du hinner med att ge mig och Medina en lektion.Du vet att hästen har full koll på hur det ska vara men inte jag.Har ingen koll på skänklar och allt vad det innebär men kan kanske lära mig. :)

http://alvasvea

Cecilia Spånbo

27 december 2013 19:20

Klart jag kan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12 13 14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30 31
<<< December 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards