Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Ett tredje inlägg.

Av Cecilia Spånbo - 15 oktober 2013 22:47

Satt och funderade hur jag är att leva tillsammans med. Ganska intressanta tankar.

Hade krav från början stall hemma annars inga barn. Jag fick stall hemma men jag tror idag att Johan ser fördelarna med att bo så här. Det är nog inte tråkigt att bo med mig. Är jag ledig flyttas möbler eller röjs det. Ett måste är att man tål förändringar. Alla rum ändrar form och möblering minst en gång i kvartalet.

Mer psykiskt är att jag är stark. Outstanding psykiskt stark. Klarar mig själv, fixar och ordnar. Vet inget annat. Min uppväxt var fulla av hinder eller ge upp. Har aldrig gett upp. Ville jag ses eller få något som jag ville var det kamp som gällde. Mina betyg från gymnasiet var en kamp att visa att jag dög. Att jag var duktig och kunde. Enbart två fyror resten femmor. Typ alla MVG utom två VG. Många killar klarar inte av starka tjejer. Johan är bra för mig för han är starkare men på ett annat sätt. Mamma sa alltid om Johan att jag äntligen träffat någon som gav mig motstånd.

Sviker du försöker jag se anledningen till det. Passar inte din orsak så går jag. Kan du förklara finns jag kvar. Har aldrig tvivlat min man men på min familj...

Jag har också en stark tro att om jag som är lyckligt lottad, kan hjälpa en enda annan människa så är det det jag ska. Ylva, vänner, alla barn/ungdomar jag träffat. Jag jobbar med det jag gör för jag ser många barn med många olika kamper. Ylva kämpar varje dag, en riktig hjälte i mina ögon. Jag har också styrkan att lyfta henne, hoppas jag hon tycker, när livet för henne sviktar. Jag mår bra att vara andras klippa för jag vet att jag kan det. Detta får min man och dotter stå ut med. Jag vill att min dotter ser att mamma bryr sig om andra och att hon också gör det i framtiden. De tjejer som kommit till stallet, ganska nerryckta av alla krav och förväntningar, Linda är en sån tjej som nu växt och står på stadiga ben. Hon placerar sig, tror på sig själv så som jag alltid gjort, trott på henne. Vårt Enebäck ger människor med inte så bra ekonomiska, sociala eller materiella möjligheter chansen. Helst skulle jag ha alla mina inackorderingar gratis här men där sätter min ekonomi stopp. Jag räknar varje budget år på billigaste möjliga...

Alla djur som finns i mitt hjärta får min familj dela mig med. Djur har alltid varit viktiga. Deras ovillkorliga kärlek. Man behöver aldrig bevisa något för ett djur. Jag är nog själv ett djur i mina tankar, har en ovillkorlig tro på alla människor tills de bevisar motsatsen. Tussi vår bondkatt var en mycket viktig gråtkamrat när jag var yngre. Hon fanns alltid när livet var skit. Hon finns fortfarande på kort i Enebäck. Må du ha ett bra liv med min mamma där uppe.

Sviker du, eller gör mig illa må Gud vara med dig. För mig blir du intet. Jag älskar livet och för att orka vara stark för de som behöver lämnar jag dig. Har lärt mig undvika energiätande människor.

Ska man sammanfatta mig är det kärlek, kamp, tro och stöd.

If you need me, show me you and I can help you, I'll be there by your side.

Kram

 
Det här inlägget går inte att kommentera.
Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards