Alla inlägg den 3 oktober 2013

Av Cecilia Spånbo - 3 oktober 2013 20:52

Jo nu fyller dotra snart 13 år och man är mycket friare. Många mammor till små barn försöker hålla fast och rida och träna. Jag insåg att jag skulle inte kunna hålla den nivån jag ville när dotra var liten. Det var orsaken till avel och alla unghästar. Under en period i livet fick jag tänka om med ridningen. Nu är hon så självgående att jag har möjligheter att rida igen. Det gör att jag har ett stort ridsug! Torsdagarna får jag rida Tanja men jag har längtan efter något eget. Därför måste jag skicka ett tufft mail.

Min man har alltid rest och jobbat kvällar. Det är hans jobb vilket jag får acceptera men det innebär massor av kvällsmatslagningar, nattningar, plock och städ, läxläsning, hundskötsel och eget ansvar för att allt ska fungera. Så har det alltid varit, idag går det mesta av sig själv. Jag får till och med hjälp med tex diskmaskinen, tvätt och hundar. Allt är enklare. Nu är det mest en saknad att jag och gubben ses så sällan. Kanske även på gott, vi tröttnar inte varandra.

Framtiden ser jag mig mer på hästryggen, kanske inte på tävlingsnivå men dock på ridnivå, som jag längtat.

Till alla mammor, njut av tiden med små barn och tiden kommer då det är din tur. Kram

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards