Direktlänk till inlägg 15 oktober 2013

Ledig

Av Cecilia Spånbo - 15 oktober 2013 08:22

Ja jag har tagit ut en veckas komptid. Det känns otroligt lyxigt att vara ledig. Jag är sån att jag alltid varit trogen jobbet och gått oavsett min hälsa. Min hälsa nu är helt okej bara hösttrött. Jag fick chansen och tog ut tid. Jag kommer nog fylla tiden med saker att göra. Gubben är på älgjakt hela veckan. Hundarna är faktiskt riktigt glada att matte är hemma.

Det blir inga tävlingar mer i höst. Tanja ska få låååång vintervila sisådär 6 veckor och bara få vara. Det innebär att hon ställs av i november och sätts igång i julveckan. Hösten är en tröttsam årstid. Speciellt november så det blir bra när kvällarna är mörka. Alla saker ska putsas och kollas. Hon ska få tänderna raspade och massage så att ställa av betyder inte glömma bort. Något som många förknippar vila med.

Kaffet puttrar i bryggaren nu. Känner att jag vill röja någonstans. Kläkammaren skulle behöva få ett lyft. Jagar fortfarande byxgalgar, finns nog några där.

Vad som hänt med Myra vet jag inte. Busar med Fiffilura hela tiden. Helt galen. Dragkamp, busspring, rullarunt lekar... Hon är allt annat än gammal. Det gör mig glad men samtidigt är hon än mindre lydig. Myra var min första hund. Hon blev min bebis. Vi tävlade lite agility men lydnadsdelen blev lidande... Bortskämd blev hon och jag påstår att hon har selektiv hörsel. Hon hör vad hon vill höra, gör vad hon vill göra. Jag har väl inte lidit av det då hon alltid är min skugga. Övriga familjen är måttligt imponerade när hunden inte lyssnar. När Myra var sjuk märktes direkt i flocken att det blev oroligt. Myra är ledaren och en mycket bestämd sådan. Nu är ordningen återställd även om Abbe och Fiffilura kan tjafsa, syskon som de är.

Hope och Pims hålls igång. Igår släppte vi dom i ridhuset och står det hinder så hoppar Pims. Hon tycker det är askul. Igår lade vi fram vattenmattan och skutt så var hon över. 5 månader och hopelihoppar som bara den. Lågt och på lek! Bra grund för hästar att bli fina hopphästen. Hope har också kommit på att det är kul och hoppar jättefint nu. Ska bli kul att åka ut och pay and jumpa lite med henne i vår.

Jesse rids någongång av Filippa. En supersöt liten tjej som rider och älskar hästar. I januari flyttar en 7 årig tjej hit och då hoppas vi han får ridas oftare.

Jag tittar på hästannonser för fullt. Om Frida ska betäcka millimani blir jag häst lös typ två år till. Tänkte mig en unghäst att rida och utbilda för att sen sälja när Milli kommer hem. Frida har inte hört av sig än. Med flytt, småbarn och inskolning förstår jag att det är rörigt.

Varje söndag gör vi något med pappa. Det har blivit hur bra som helst. Han kommer ut och jag ser hur glad han blir. På nåttvis får man glädjas och inte låta de sista åren tillsammans bli en tragedi. Han är en så fin människa och jag är stolt över att man påstår att jag är lik honom.

Nä nu mot lite greja. Hundarna vill nog också ut i skogen en sväng. Jag har det lyxigt just nu även om jag inte tror att du vill byta med mig en sekund. Det gäller att välja hur man vill se på saker.

Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards