Direktlänk till inlägg 6 januari 2014

Jobbar

Av Cecilia Spånbo - 6 januari 2014 10:44

Igår kväll trodde jag på familjekväll men tji fick jag. De andra två i familjen åkte på Hobbitfilmen i Örebro. Jag blev då ensam och kunde jobba ostört ett tag. Satt typ två timmar och förberedde tisdagens studiedag. Vad jobbigt det är att veta vad man vill men inte få till det. Jag måste ta några timmar idag med. Det är kul och utvecklande att få leda ett sånt här arbete men svårt, otroligt svårt.

Idag är jag dessutom bjuden på lunch i Karlstad. Hmm... Blir att sätta fart.

Jag ser själv att det blir stavfel och konstiga ord i bloggen. Jag bloggar som jag gör allt annat och ibland går det fort och blir fel. Skriver ingen avhandling så jag bryr mig liksom inte och rättstavningsprogrammet lever sitt eget liv ibland.

Min rygg är crazy. Har så ont ibland att jag vill skrika. Skulle dra ur en elkontakt igår bakom soffan. En sån lite grej kan göra min dag allt annat än smärtfri. Får bara mer Tradolan utskrivet när jag söker till vårdcentralen och det vill jag inte ha.

Bokslutet är klart för 2013. Hur skönt är inte det? Det är inga stora summor eller svåra saker men satan så trist. Jag har bytt mailadress så jag måste fixa inloggning för att slutföra och sa det hela. Det är det som är kvar.

Sen är det det här med anställda. Även om Ylva är trygghetsanställd genom arbetsförmedlingen så måste jag göra årsrapportering genom Skatteverket och Fora. Skickat efter nya lösenord där med:) duktig tjej!

Jag vill berätta det här om Ylva så får ni avgöra om jag är pengakåt eller inte, ursäkta uttrycket. Jag vet att Ylva inte tar illa upp för hon vet att hon ger oss på gården mer tillbaka än vad vi någonsin kan ge tillbaka.
Ylva har en trygghetsanställning då hon av privata orsaker inte kan ha en "vanlig" anställning. Med min utbildning som specialpedagog kan jag förstå Ylvas behov och kanske leda henne lite bättre som handledare än andra företagare. Det bidrag jag får för Ylva är hennes lön. Det bidraget räcker absolut inte till det hela. Jag är då anställd som " personligtbiträde" för Ylva eftersom hon behöver hjälp med sitt vardagliga liv så som att städa och få råd och även med att få prata med någon. För detta får jag 5000 kr i månaden. Dessa 5000 kr får jag som min lön och dessa vidarebefordras direkt till Ylva. De går till det sista av hennes lön, arbetsgivaravgifter och skatt. Om jag skulle stjäla från min far varför skulle jag då ta ett jobb och skänka bort min lön? Tänk till! Kanske detta visar vem jag är mer... Ylva kommer att ha sin trygghet här hos oss så länge hon behöver och så länge hon vill. Hon har gått från att orka jobba 1 timme/ vecka till en halvtidsanställning där hon verkligen utför ett arbete. Det kallar jag värt en miljon för mig. Det handlar om ett liv!

Hörde att det ska bli -12 grader på fredagsnatten. Gud vad jag längtat. Kanske det blir kallt för att jag köpt snordyra gummistövlar. Isåfall var det värt varenda krona. Jag vill ha lite knarr under skorna...

Nä dags att jobba. Gött att ha en iPad då kan man sitta skönt var som helst vilket sparar på min rygg.

 
 
karolina

karolina

7 januari 2014 15:45

Du har ett hjärta av guld Cissi. Kram

http://www.teameneback.com

Cecilia Spånbo

7 januari 2014 18:12

Du med Karolina

 
Ingen bild

jan

9 januari 2014 22:58

Då förstår du varför vi vill stå hos dej i enebäck.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards