Alla inlägg den 11 januari 2014

Av Cecilia Spånbo - 11 januari 2014 10:34

Nä jag irriterar mig inte på hur folk sköter sina hästar, bara orolig för de unga läsare som läser och inte småler som jag gör utan tar efter och inte kan vara källkritiska.
I skolan jobbar vi med källkritik men när inte ens vuxna kan hur ska unga kunna?
Så nu är det borta!

Idag snöar det äntligen, tyvärr bara -5 grader. Ska bli så skönt om kylan verkligen slår till. Att se Fiffilura bli helt galen i snön gör mig glad. Alla snöflingor är hennes...

Jag har jobbat en vecka och i fredags var jag riktigt trött. När jag kom hem från jobbet gick jag direkt ut till stallet och efter lite mockande, höpåspackande och hästvård var jag pigg igen. Jag vet inte vad som hände men frisk luft är allt som behövdes.

Nu häckar jag i soffan tillsammans med gubben. Kaffekoppen är urdrucken och dagen ligger så där framför mig... Ska rida Hope. Det vet jag... Dammsugaren ska fram... Sen vet jag inget mer.

Imorgon ska jag åka till pappa. Har inte varit hos honom på hela hösten/ vintern. Han har varit här och vi har varit överallt. Jo jag har betalat allt som vi gjort men det är det värt då vi tillsammans får fler roliga minnen.

Just nu längtar jag efter att få till ett sista möte. Ett sista för att sen gå vidare. Helt underbart! Det är som att jag klättrat över ett berg i tre år. Ibland har det gått lätt men ibland har jag hasat ner en bit igen... Då har min pappa, min familj och alla ni underbara vänner fått mig att fortsätta klättra. Nu ser jag toppen och när jag når dit och får se hela utsikten av min framtiden vet jag att jag kommer bli stum av glädje. Den som åsamkat oss detta stannar nog vid bergets botten och gör livet surt för någonannan men inte längre för mig. Utan drömmar, visioner och ett konstant överträde av lagar ger ingen utsikt...

Kram alla idag är en bra dag!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards