Alla inlägg den 1 januari 2014

Av Cecilia Spånbo - 1 januari 2014 10:52

Började ungefär som alla andar lyxmornar... Upp och fodra, kaffe innan hästutsläpp däremellan hundar med rastning och käk. Nu har jag kommit in. Skulle väcka dotra och tremänningen klockan 10 för de skulle ut och rida. Jag hörde dom efter 02.00 tisslande inatt så de var som döda sillar imorse och antog lösningen med eftermiddagsridning direkt. Får se när jag ser till dom.

Inatt hade jag otroligt svårt att sova. Tankarna på mamma och pappa virvlade upp i skallen. Tänk om tänk om... Jag har otrolig ångest över att jag inte tog hand om mamma mer då pappa blev sjuk. Tyvärr slutade det i magsår i november för min del... I januari gick mamma bort. Det är en tung period jag ska igenom nu. Alla säger att det bli bättre med åren men icke. Om allt varit normalt vid hennes bortgång hade det kanske varit lättare. Jag känner bara en otrolig skuld och skam. Att vara dotter till en så underbar mamma som gett mig allt i 35 år skulle inte slutat som det gjorde.

Jag märker också något hos mig själv jag inte känner igen den här perioden, misstänksamhet mot allt och alla. Jag är så rädd att bli sårad att jag liksom slår hellre först. Säkert något jag får leva med. Så här börjar alla nya år för mig.

2014 blir året allt tar slut. Ska bli så skönt. Vad som händer efter det vet jag inte men energin kommer inte gå åt till den här taikonhistorien. Jag kommer vara fri att gå vidare, fri att hitta nya mål. Må gudarna vara nådiga så pappa stannar hos mig länge. Nu börjar snart vårt nya liv... Jag måste ta tag i saker jag är osäker på men inte orkat med, jag måste fråga mig själv vad jag vill, önskar och drömmer. Må dagarna i januari passera fort och att jag får ett gott nytt liv från 2014

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards