Direktlänk till inlägg 5 januari 2014

Söndag

Av Cecilia Spånbo - 5 januari 2014 10:32

Idag är det söndag och Malin hade stallet. Jag tänkte mig sovmorgon då jag sover dåligt på nätterna nu i januari. Det dröms om mamma och jag liksom återupplever saker som får mig att vakna. Det är typ 6 år sen hon dog men det går inte över. Januari är en skitmånad för mig. Klimax blir den 26 januari hennes dödsdag.

Hursom... Vid 05.00 kom Johan hem och det finns inget mysigare än när han kommer upp och pussar på mig och talar om hur mycket han älskar mig. Han pratar och jag hummar. Tror att han upplever saker i sitt jobb vi andra aldrig kommer förstå. Tur det finns människor som Johan som orkar hjälpa dessa människor. Då är det nog också skönt för honom att komma hem till Enebäck och sin familj som älskar honom så otroligt mycket. I mitt förra jobb med ungdomar på fel väg och de människor Johan möter är inte alltid de snällaste. De är frustrerade, arga besvikna och allt det här får man ta emot. De vill skada någonannan mer än vad de själva lider så i försök att hjälpa möter man inte tacksamhet snarare tvärtom. Bespottningar, våld och ryktesspridning. Hur orkar man? Så länge man tror på det man gör? Skulle du orka? Jag är otroligt stot över Johan och hans kollegor som dag ut och dag in står i detta för att hjälpa andra. Jag älskar min man och behöver han mig 05.00 så är det så. Jag vet inte riktigt vad jag svarar, kanske lovade jag han den där fyrhjulingen, ingen aning men hoppas han förstår att jag beundrar honom och hans stora passion att hjälpa andra. Tror alla ni som känner min man vet att han alltid hjälper till, tar hand om era ungdomar och lyssnar när det är kris.

Hursom... Somnade om och vid 08.00 kom katten Skorpan och var så där in i bängen kelen. Upp i ansiktet, kurr och katthår i näsan. En timme höll jag ut för när jag kelar med katten blir Myra och Fiffilura avis. Det slutade med att jag hade en katt glasnudelsallad i håret och två boxer nosar tvättandes och pussandes i ansiktet. Vid 9 var jag uppe... Ganska skönt nu en timme senare när hundarna är rastade och matade. Kaffekoppen den megastora är urdrucken två gånger. Nu tuggas det ben för fulla muggar och jag funderar på dagen.

Jag ska jobba lite idag. Första dagen på terminen är studiedag och jag ska hålla i förmiddagen med mina härliga kollegor. Hästar blir det självklart. Sen det bästa av allt, Johan är ledig ikväll så då blir det tv-mys med HELA familjen. Kanske bra att han jobbar de tider han gör för Gud vad man uppskattar när han är hemma en kväll. Folk tycker synd om mig att jag är mycket ensam, gör inte det. Jag är mycket självständig och sysselsätter mig hur bra som helst. Kanske är det det som gör att vi fortfarande älskar varandra och längtar efter att ses.

Tänkte en sak, om alla som läser här idag antar utmaningen att ge någon människa ett guldkorn idag så har ca 600 guldkorn spritts idag och gissa om jag skulle bli glad. Guldkorn är alltid gratis och sprider ringar på vattnet.

Och vet ni mitt guldkorn till er är att tänk på att det inte regnar idag. Den tanken gör mig glad!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards