Direktlänk till inlägg 30 november 2013

Känner mig glad

Av Cecilia Spånbo - 30 november 2013 17:32

Jo så är det. Jag har pysslat hela dagen. Fönstren är fina med julljus och hyacinter. Lite julstjärnor står det också. Jag har målat konstant på den stora skänken i köket så jag hoppas få upp både väggvitrinskåp och handsmidda spik imorgon. Funderar på färg på golvet i köket, lutar åt blyertsgrå. Stark färg som tål alla 12 tassarna som springer runt. Snart ska vi iväg och hämta ett nytt köksbord i gammal stil. Det är runt och har fina stolar. Blir nog att klä om så det passar in. Sen är halva köket klart. I jul ska jag knacka kakel och bygga hööööög vedförvaring. Kommer att bli skönt då ingen i huset vill hämta ved i vedboa.
Baksidan av köksbänken måste tas itu med men vet inte hur jag ska fixa det än. Hundsängen ska bli blyertsgrå den med. Tänk vad härligt att ha energi igen!

Varför känns det så här. Jo jag är övertygad om att snart är jag fri från tre års frihetsberövande. Då är det vi som ska spela ut våra kort. Känner mig stark så stark. Imorgon ska pappa komma igen. Har köpt lite wiskey i födelsedagspresent för på måndag blir han äldre. Bästa pappa. Hade aldrig valt någon annan pappa om jag så hade fått välja på alla pappor i världen. Glöggmys ska vi ha tillsammans imorgon.

Någon har ringt på Hope men ingen som passade mig i smaken. Jag säljer enbart till de jag vet vårdar djuren på bästa sätt och att köpa ponny i julklapp till en tjej som inte har föräldrastöd är inte min grej. Efter jul tar jag bort annonsen men hon är fortfarande tillsalu. Får bli ny annons i vår. Den här årstiden är det få som köper häst.

Jo fam. Olsson gör det. Äntligen har de fått köpa en egen. Tror den var fem- sex år och import Holland. Den hade hoppat 1.15 tror jag. Såg en film och det såg ut att vara en fin häst som passar Linda. Skimmel dock, hej pinkfläckar! Annars är jag skimmelsvag. Namnet var lika vackert som alla andra holländska namn -Lydda. Hmmmm... Jag vet att de längtat efter en EGEN häst så jag hoppas att det blir riktigt bra.

Tänk om vi kunde få snö nu. Det skulle vara skönt. Sandhagar torkar fort men blir knaggliga när de fryser. Pims och de andra barfota hästarna springer inte direkt. Vi har en jättevinterhage där de ska få gå. Blir en avmaskning snart så efter det tjoff och galopp på stora ägor. Vi har nu 5 vinterhagar som våra 9 hästar ska vara i. Två stora och sen mindre rasthagarna. Det gör att alla hästar kan gå i den hage som passar dom bäst. Unghästarna ska ut i den mega stora. Ska bli härligt.

Medina som blivit felskodd har fått på sig skor äntligen och kan ridas. Jag säger det igen. Ingen häst ska ha ont i fötterna eller vara öm efter att hovslagaren varit på plats. Den islandshäst som flyttar in sista januari är även den för hårt verkad så det verkar gå ett virus i stan. Ska bli spännande med en isis häs. Det har vi aldrig haft.

Klippte mig igår. Karro är bara bäst. Vilken känsla att ha varit där. Hon berättade att de har det bra där de står nu och det gjorde mig glad för de där två systrarna kan jag sakna. Tyvärr tycker Karro att Challe inte känns helt ok och att det är svårt att säga vad det är. Stackars stackars, är det någon som haft otur är det hon. Jag håller tummarna för att det vänder.

Nu ska jag på med trailern, väcka gubben och dra iväg sen blir det lite fixa till och efter det tacos med HELA familjen.

Kram

En bild på Malin och Millimani får jag bjuda på

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards