Direktlänk till inlägg 17 november 2013

Helgen

Av Cecilia Spånbo - 17 november 2013 19:21

Ja den har varit helt okej. Lördagen satte jag igång med ett loppisfynd. Det är nu vitmålat och ska tapetseras. Stolsdynorna på köksstolararna har fått sig en rejäl rengöring. Badrummet har jag skurat, fick hjälp att ta bort badkaret och rensat avloppet. Skönt att ligga före med julstädningen.

Lördagkväll bjöd på trerättersmiddag som mannen i huset lagat. Huvudrätten var älgfile och älgen hade han skjutit själv. Något godare har jag aldrig ätit. Till detta serverades vitt vin i våra stora vinglas. De är luriga de där...vi satt uppe alla tre och mös. Vi hade musikmaraton. Alla fick i tur och ordning välja låt. Dotra höll sig till 1D, gubben körde dunka dunka och jag hårdrock. Inser att mina tonårsidoler nog var något vildare än Dotras. Mötley Crue, Iron Maiden... Härligt! Dotra gick och la sig och jag och gubben satt kvar med nostalgimusik blandat med Iron Maiden. Klockan blev sent och jag hmm blev lite... Det händer inte ofta. Först i sommeras jag lärde mig att dricka annat än fanta. Jag har alltid haft kontrollbehov och är så himla rädd att bli bakis. Jag har så mycket jag vill göra så jag vill inte slösa bort en enda dag. Imorse blev det huvudvärkstablett och sedan körde jag på... Fungerade bra! Jag gillar nog den här Cecilia som faktiskt klarar av att bara vara och inte stressar fram. Jag hinner allt ändå.

Ikväll har det varit wiskeyprovning av tre sorter i mitt kök. Tre män och tre flaskor. Pappa, Ulf och Johan som alla delar wiskey intresset. Pappa har alltid gillat fina wiskeysorter så nu fick jag öppna plånboken och bjuda till. De verkar ha haft det riktigt bra:) jag gick till stallet. Skulle aldrig dricka wiskey, aldrig... Luktar aceton och färgen... Giftigt för mig... Nu drack de för att smaka och pappa var riktigt glad.

Nu har jag bestämt mig. Hope ska säljas. Hon är inriden i alla gångarter, mycket löshoppad och även hoppad under ryttare. Hon är ljuvlig i temperament. Hon är nog den mjukaste häst jag mött. Inte kul att sälja henne då jag tillåtit mig att älska henne. Dotra har Tanja och Hope och Tanja skiljer sig mycket åt. Tycker det är bra att hon vet vad hon gillar hos en häst och inte vill behålla bara för att ha. Tanja gillar hon skarpt...
Millimani kommer hem i april och jag kan inte rida två hästar, jag vill följa Melwas första avkomma genom tester osv. Det får bli så. Bra hem är absolut ett krav.

Tills vi ses kram

Bilden är underbara Hope.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards