Direktlänk till inlägg 3 november 2013

Idag

Av Cecilia Spånbo - 3 november 2013 10:46

Idag är en sån där dag när energin inte finns. November har jag röstat för många år nu att den ska tas bort ur almanackan.Går man ut får man ett härligt lerigt våt varmt omslag runt hela kroppen, solen finns inte och syns inte. GRÅ GRÅ GRÅ

Hundpromenaderna slutar med dusch för samtliga tre då de mer ser ut att ha besökt ett spa med lerinpackning. Brrr! Hur tänkte han där uppe egentligen?


Sitter med papper och bokföring idag. Jag har ordning för det är inget stort företag. Jag är glad att vi betalar skatt och inte kör svart som jag tror att det finns stall som gör. Jag bidrar ju på så vis till välfärden osv. Bara att det är sjukt tråkigt...


Igår var pappa på hockey och mms kom från Ulf vilket gör att jag mår gott att se pappa med sina gubbar. Idag blir det äventyr här. Vi har en grillplats som Johan byggt en bit upp på vår mark. Hur tusan ska vi få dit han? Det måste lösas då en lägereld, kaffekopp och skogen gör livet så gott.


Idag har vi också stallmöte. Det är roliga möten. Jan och Linda skulle kunna ha möten varje vecka tror jag. Det blir fika oc prat. Vi jobbar lösningsfokuserat. Hitta lösningar på de problem som kommer upp. Ingen skitkasning! Gött!


Ibland får jag frågan, varför har du inackorderingar? Svaret är enkelt, för jag har de bästa!

Om jag stod själv med mina fyra kusar skulle hagarna inte slitas hårt, jag skulle ha större frihet att bestämma när, var och hur foder skulle ges, jag skulle inte behöva lägga massa tid på att hela tiden hålla efter eller ta fodringar som tar tid. Jag menar fyra hästar VS 10 är skillnad. Jag skulle inte behöva mocka ridhus efter andra osv men vet ni? Jag vill inte vara ensam:)


Nä pappren väntar... Dags att ta tag! KRAM

 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards