Direktlänk till inlägg 2 november 2013

En kul dag

Av Cecilia Spånbo - 2 november 2013 18:47

Två gånger om året är det megastor loppis här och eftersom jag fastnat i loppisträsket åkte jag och bästa Malin dit. Massor av folk och mest kläder såldes. Jag kan inte köpa kläder så där. Jag vet inte, jag ärver gärna men då vet jag vem som haft dom på sig. Skor går fetbort. Har fotfobi, finns det något äckligare? Hur som Malin och jag strosade runt och ett ljusfat- enormt inhandlades. Gamla julgransljushållare kom i min ägo och en trasmatta som var fräsch ligger nu undr köksbordet. Skulle kanske velat ha en blårandig kom jag på nu men attan vad skönt att sitta med varmt på golvet i vinter och inta frukost.

Mötte den där ingen personen. Visade Malin vem hen var... Feg, ingen ögonkontakt trots att jag bad om det och jag ställde mig så jag inte skulle missas. Fega människor är det värsta jag vet, skäms tror jag inte hen gör trots allt hens habegär ställt till med. Vet inte varför men minnet av en kvarting Explorer dyker upp i minnet. Jag ÄR inte feg....det är jag otroligt stolt över. Jag stod rakryggad medan hen flackade efter en flyktväg. Kanske därför jag är uppåt idag?

Pappa är på hockey med svärfar och Ulf. Världens bästa Ulf. Pappa gillar honom skarpt! Skönt är att jag slipper gå på hockey, tre år har jag gått för att pappa skulle få gå. Nu går pappa med sina vänner. Blir varm. Har en fundering, om man har ett socialt handikapp så som ex afasi så har man rätt till LSS assistent. Har jag fattat rätt? I så fall är det nästa sak jag ska ta tag i. Pappa har Göran som kommer på tisdagar. Han jobbar i kommunen och är gammal arbetskompis till pappa. Tyvärr är det bara en dag i veckan. Pappas livskvalité skulle höjas om det blev någon han gillar lite oftare. Bara slippa vara ensam. Imorgon blir det äventyrsresa för han med oss i Enebäck igen.

Hästarna i stallet trappas ner. Tanja vilas från imorgon och Millis med. Tjejerna får tid att få sug på ridning igen och ponnysarna får mys och vila.
Pims papper ska skickas in sen har Melwas en registrerad avkomma. Häftigt.

Sadelkammarskurning är igång. Jag kastar och röjer. Sen torkar jag väggar och dammar hyllor. Gör det i maj-juni och innan jul. Det blir bra och jag tycker att det är en förutsättning för hästglädje att alla har sina saker på sin plats. Mindre irritation och snyggt är det.

Mitt skåp i köket är klart vitt med rostapet inuti. Belysning ovanpå. Jag älskar att greja

Må alla änglar vara med er, min ängel är det... Kram

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cecilia Spånbo - 14 maj 2014 14:50


Eftersom att den här bloggen har varit ett sätt för mig att hantera det kaos en person skapat runt mig och min familj kommer jag att avsluta den. Allt är över och jag känner mig som en otroligt stärkt och oövervinnelig person idag. Jag kommer nu kunn...

Av Cecilia Spånbo - 17 april 2014 09:52


Jag och Johan har tillbringat några dagar i Amsterdam. Varje vår åker vi ensamma bara vi två till något ställe och möter våren. Amsterdam var helt i min smak. Jättefina hus, kanaler, trevliga människor, god mat.... Nackdelen var allt rökande av hasch...

Av Cecilia Spånbo - 7 april 2014 20:37

Åker från jobbet för att ge mig en puss på vår 13 åriga bröllopsdag. Att han sen säger att jag är vacker gör mig lyrisk. Älskar dig Johan, du är mitt allt. Finns ingen finare människa i hela världen! ...

Av Cecilia Spånbo - 4 april 2014 22:30


Millimani är hemma och NEJ jag ska inte träna och tävla och NEJ jag är inte egoistisk. Hon är min häst och JA hon är bra. Men hon är min och nu ska det bli minimillisar. Hon mår bra, har det bra och tävlingar är ett minne blott. Dotra tävlar det gör ...

Av Cecilia Spånbo - 30 mars 2014 09:05


Det är så jag gör... Jag lever med något svart. Vaknade i natt igen och drömde om att pappa gick bort. Drömmen kommer ofta och jag vaknar ledsen och helt svettig. Det är svårt att somna om efter en sån dröm vill jag lova. Tävlingar igår och trots...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards