Alla inlägg den 28 juni 2013

Av Cecilia Spånbo - 28 juni 2013 09:20

Jo så är det för mig. Jag går gärna upp i tid... Tyst och lugnt medan familjen sover...

Hästarna är ute och äter gräs och hundarna är rastade. Själv dricker jag kaffe och inser att blogg är My style...

Igår red jag Dukkie och utifrån vad jag såg på tömkörningen så ändrade jag min ridning i högervarv och vet ni det blev bättre. Nu har vi också galopperat i båda varven?Han är en ponny som gillar att jobba verkligen så himla kul är han. På lördag tar jag med han ut på en PW så han får se sig runt. Till veckan är tanken att rida mycket ut och få han känsligare för framåt och bakåt. Han ska också få flytta med vikthjälperna. Det låter kanske som jag ändrar och ändrar men så är det inte. Hela tiden handlar förändringarna om att hitta vägar framåt. Igår var Dukkie mycket fin i vänstervarv och stundtals i höger. Hade jag inte varit med och tänkt om hade vi fortfarande stampat på samma ställe.

Idag ska vi på tävling. Det blev en shoppingtur till Karlstad igår och nästan 5000 kr föll från mitt konto. Allt till Tanja och dotra. Tanja fick ett nytt tänds med Swarowski stenar och ett HV polo skimrande schabrak. Hon fick prova igår. Hon visade väl ingen större lycka men fin blev hon. Dotra behövde ha nya läderstövlar, vita ridbyxor, kavaj och hjälm... Hade hoppats på REAn på Hööks men inget fanns så ordinariepris blev det. Jag brukar tänka att kan detta hålla henne på rätt spår i livet och fostra henne till en god människa är det lite pengar i sammanhanget. Tanja betyder massor för henne och finns där alla dagar. Även de mörka. Min egen erfarenhet är att mina hästar gjort mig till den jag är idag.

I eftermiddag åker vi till Kil och tävlar. Ska bli superkul. Det bästa är att mamma Malin och Dotris kompis Wilma alltid åker med oss med deras ponny. Jag får sällis och dotra och Wilma har varandra. Om det blir rosett är det bara bonus. Har kollat lite i startlistan. Ekipage som ridit LA o MSV är med i LC? Why? Plocka rosetter? Jag skulle inte ens vara stolt att vinna om jag var dom för det skulle vara större fiasko att inte göra det. Håll er på rätt svårighet, behöver hästen tas ner i klasser rid en P & Y. Låt yngre ryttare, unga hästar jubla över att lyckas i LC. Min åsikt....vad tycker du? Kommentera gärna!
Nästa år får det bli tvådagars i Kil. Är nått speciellt att sova borta med sin ponny:)

Tills vi ses kram!
Bjuder på en bild av vår stjärna- Tanja?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards