Alla inlägg den 26 juni 2013

Av Cecilia Spånbo - 26 juni 2013 23:39

Så är det... Klockan är 23.30 och jag är vaken. Sker enbart den här årstiden.

Pims fick sova inne i natt. Små fölisar i blötande är inte kul, det är dock mindre kul att släppa ut på morgonen när hon är som piggast och jag som tröttast. Busa ska hon göra då och skiter fullständigt i mamma Hope som ylar efter henne. Vi måste gå över utebanan till deras hage. Där står ett litet hinder med ett vågplank. Varenda morgon ska det busas med. Hon har hoppat det så alla ni som menar att det finns titthinder, glöm det. Fölisar som skuttar konstiga hinder ger bevis för vem som stirrar sig blind på vad som är titthinder.

Alla hästar som rids står inne på natt. Dukkie och Jesse går ute men kommer in några timmar varje dag. Hade tänkt ha dom inne i natt men de ville inte in. Människohjärnan sa usch och fy för vädret medan hästhjärnorna sa toppen inga insekter.

Imorgon spenderas dagen i Karlstad för inköp av nya tävlingskläde åt Dotra. Hon växer så det knakar och jag vet inte vilket nummer i ordningen dessa ridbyxor får. Efter det blir det att packa och putsa inför sista tälingen innan Tanja får två veckor ledigt. Det kommer att badas med hästarna och fixas men inga krav blir det.

Justus har jag en valp under sängen som vägrar komma fram. Det knakar knepigt och verkar ätas på något. Måste ta det! Mamma Myra har redan somnat:)
Godnatt

Av Cecilia Spånbo - 26 juni 2013 14:19

Känns som det får bli en blogg istället för hemsida:) ska bara få er att hitta hit... Utan er är det inte kul att skriva för allt som skrivs bör väl läsas?
Dukkie går otroligt mycket framåt för varje gång nu. Vi hittar lösningar och tillsammans blir nog det här riktigt bra.
På fredag blir det sista tävlingen för dotra Tanja ska gå på bete 2 veckor. Bara vara häst:) det är de värda båda två.

Sedan jag var 7 år har jag skrivit dagbok så blogg är nog det som fungerar bäst tror jag. Kan sitta i soffan och skriva på Ipaden

Nä eftersom det regnar idag så ska ommöblering ske. Jag har redan tagit stallet och gått en PW med Fiffilura och gissa vad fint hon går bredvid mig efter Elins tips. Tänk om jag hade samma pli på hundarna som jag har på hästarna?

Kram på er

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards