Alla inlägg den 27 juni 2013

Av Cecilia Spånbo - 27 juni 2013 16:34

Det är just vad jag gör för förmiddagen spenderades i Karlstad på Hööks och Färjestads rid och kör shop. Jag fick en HV polo klänning för halva halva halva priset. Dotra däremot fick jag spendera 4600 kr på. Tanja fick Swarowski träns och HV polo schabrak som är lite glansigt. Dotra blev hel ekiperad. Hade hoppats på rean som pågår men icke.
Jag är av den åsikten att kan jag engagera och glädja henne och Tanja ska jag göra det. Det finns inget bättre intresse för en tjej i början av tonåren. Det är lite pengar om man kan hålla barnen från stan och dumheter. Mår man dåligt känner sig ensam så finns alltid ponnyn där och väntar...

I eftermiddag eller rättare sagt kväll ska jag rida Dukkie. Problemet eller problem och problem... Det är att Dukkie är inkörd och alltid gått på körstångsbett. Han blir frustrerad av att ha delat bett och undre nosgrimma. Har nu Melwas specialträns och det fungerar bra. Provat lite olika bett och rakt bett är det bästa. Kanske får man tänka tvärtom här. Börja med det han är van vid och sedan byta mot enklare bett. Skänkel är lite klurigt att förstå men det börjar lossna. Jag gick just till dom i hagen och möttes av två tungt sovande hästar som låg super nära varandra:). Jesse är kung på att få anar hästar trygga och avslappnade. Dukkie kan vara lite skvättig.

Vilda bor nu i Lindesberg och jag tror det blir kanon. En 4 årig tös som behöver en trygg kompis:) får inte Vilda massa kraft är hon hur lugn som helst. Mamma som heter Malin hade med sig Eva Danielssons tjej Ebba på typ 5 år som hoppade Vilda 75-80 cm galant så det finns ev annan ryttarinna med. Hela nya familjen mormor och morfar bor på en gård med som jag förstod tävlingshästar och avelshästar. Vi är välkomna att hälsa på vilket vi naturligtvis ska göra. Dotra är så tapper. Klart on vill ha kvar Vilda men som sagt en fin ponny med kvalitéer på 8 år ska ha annat att göra än att gå i hage.

Kommer nog sitta här en stund och filosofera. Gubben kollar restresor och jag bloggar.

Mitt liv blir bara bättre. Jag har fått flera käftsmällar de senaste åren som jag klarat. Saker jag inte skriver här naturligtvis i dagsläget men jag kommer berätta när allt är över.

De nya tjejerna i stallet, Sanna och Karolina har gett massa hästglädje till oss. De passar toppen här. Sedan de lyttast in rids det två hästar till i stort sett varje dag. Karro våran älskade gamla hyresgäst hade ju oturen att ha skadad häst länge och Kristin jobbade oregelbundet vilket naturligtvis gör att de inte alltid red med oss. Dock är de saknade massor...
Sanna är en go tjej med sin Medina är 19 år men pigg som en mört. Alltid bråttom! Sannas mamma rider också vilket är kul. Karolina eller Karro har sin Chipolina här. Ett yngre skimmelsto som älskar lera. Stackars Karro som får borsta. Vet inte hur hästskrället fixar det men totalgeggig typ alla dagar.

Nä nu ska jag gå och se om Dukkie vaknat för nu orkar jag inte vara stilla längre?

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Klipper du din häst?
 JA
 NEJ

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27 28 29 30
<<<
Juni 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards